افت بازار ورق تخت چین

قیمت پیشنهادی ورق تخت صادراتی چین هفته گذشته ۱۰ دلار افت داشته که به دلیل افت تقاضا و جو ضعیف بازار داخلی بوده است. به گزارش Steel mint، افزایش موجودی بازار و کاهش خرید، قیمت‌های صادراتی ورق تخت را کاهش داد. قیمت پیشنهادی فعلی ۵۵۵ تا ۵۶۰ دلار در هر تن فوب است. در بازار داخلی نیز قیمت اخیرا ۹ تا ۱۶ دلار افت داشته و ۶۲۷ تا ۶۴۰ دلار در هر تن با مالیات بر ارزش افزوده شده است.برخی از صادر‌کننده‌ها حاضر شده‌اند تخفیف‌هایی بدهند ولی خریداری در بازار دیده نمی‌شود.

  صادرات مقاطع چین نصف شد

در سال ۲۰۱۷ صادرات فولاد چین به ویژه مقاطع افت چشمگیری داشته است. صادرات فولاد چین سال ۲۰۱۵ به اوج ۱۱۲.۴ میلیون تن رسیده بود و این رقم سال ۲۰۱۶ با کاهش تولید به ۱۰۸.۵ میلیون تن رسید و نهایتا سال گذشته میلادی ۳۱ درصد افت داشته و به ۳/ ۷۵ میلیون تن رسید. به گزارش Steel mint، در این بین سهم مقاطع فولادی از کل صادرات فولاد چین در سال ۲۰۱۷ از ۴۶ درصد سال ۲۰۱۶ به ۳۲ درصد رسید. در واقع صادرات مقاطع سال ۲۰۱۷ حدود ۲۴/ ۲۴ میلیون تن شد؛ در حالی که سال ۲۰۱۶ معادل ۵/ ۴۶میلیون تن بود و ۵۱ درصد افت سالانه را ثبت کرد.

  مقایسه عملکرد سالانه صنعت فولاد چین

عملکرد تولید و صادرات فولاد چین در سال گذشته میلادی مخصوصا تا ماه نوامبر که اغلب اطلاعات آن به روز شده از وضعیت نسبتا مطلوبی حکایت داشته اگرچه صادرات مصنوعات فولادی کاهش داشته است. تقویت ۷/ ۵ درصدی حجم تولید فولاد خام را می‌توان یکی از این ویژگی‌های مهم به شمار آورد.

بورس کالا

رشد واردات سنگ‌آهن، قراضه و زغال سنگ نیز یکی از ویژگی‌های مهم در صنعت فولاد چین محسوب می‌شود مخصوصا رشد شدیدتر واردات قراضه نشان دهنده آن است که تغییر استراتژی‌های تولید در این کشور به تغییر فاز در حوزه تجارت مواد اولیه نیز منتهی شده است.

بورس کالا

کاهش صادرات محصولات فولادی در سال گذشته به‌رغم افزایش تولید فولاد خام نشان می‌دهد که تقاضای داخلی چین گویی در مسیر رشد قرار داشته و صنعت فولاد این کشور دیگر نگاه پیشین به بازارهای صادراتی را همچون قبل تعقیب نمی‌کند.

بورس کالا