همه مبالغ مربوط به اصل و سود اوراق «سلف موازی گندم» به ارزش ۲۹‌هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال در سر رسید ۶ ماهه تسویه شده است. به گزارش «سنا» حسین خزلی خرازی مدیرعامل شرکت کارگزاری بانک کشاورزی بیان کرد: برای تامین مالی ۲ هزار و۶۵۰ میلیارد ریالی بخش کشاورزی و خرید تضمینی گندم از کشاورزان از طریق بازار سرمایه، شرکت مادرتخصصی بازرگانی دولتی ایران اقدام به انتشار اوراق سلف موازی استاندارد از طریق بورس کالا کرده است.

وی با بیان اینکه امروز (۲۴ اسفند) سررسید «اوراق سلف‌موازی» گندم است، افزود: با تمهیداتی که دولت و بانک کشاورزی اندیشیدند، تمامی مبالغ اصل و سود این اوراق که سررسید آن ۶ ماهه بود، به شرکت سپرده‌گذاری مرکزی واریز و آماده تسویه شده است.وی گفت: مبلغ ۲۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اوراق سلف گندم در شهریور امسال از طریق بورس کالا برای تامین مالی خرید گندم عرضه شد.وی اضافه کرد: همه مبالغ مرتبط با این اوراق که حدود ۲۹ هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال (شامل اصل و سود ۶ ماهه) می‌شود، بین دارندگان این اوراق توزیع خواهد شد.اوراق سلف موازی استاندارد گندم در ۲۴ شهریور در بورس کالای ایران به ارزش ۲۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال فروخته شد.

این اوراق که به‌عنوان بزرگ‌ترین‌ تامین مالی بخش کشاورزی از طریق بورس به شمار می‌روند، امروز سر رسید شده‌اند. شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران به‌عنوان ناشر، کارگزاری بانک کشاورزی به‌عنوان مشاور عرضه، صندوق سرمایه‌گذاری یکم کارگزاری بانک کشاورزی به‌عنوان متعهد پذیره نویسی و بازارگردان بوده‌اند. ضامن اصل و بازده اوراق در سررسید نیز دولت جمهوری اسلامی ایران و بانک کشاورزی هستند.