عرضه 1200 میلیارد ریال اوراق مشارکت در بورس به روش جدید

گروه بنگاه‌ها: شرکت تامین سرمایه سپهر ۱۲۰۰ میلیارد ریال اوراق مشارکت در بازار اوراق بدهی بورس اوراق بهادار تهران عرضه کرد. معاون تامین سرمایه سپهر گفت: اوراق مشارکت شهرداری شیراز با نماد «مشیر ۶۱۲» دیروز در بازار اوراق بدهی بورس اوراق بهادار تهران عرضه ‌شد.

مجید نوروزی، در ادامه با تاکید بر اینکه این اوراق برای تامین مالی پروژه قطار شهری شیراز در اسفند ۹۲ توسط شهرداری شیراز و از طریق شعب منتخب بانک صادرات ایران منتشر شده بود؛ خاطرنشان کرد: اوراق مذکور از روز ۶ آبان ۹۳ با نماد «مشیر۶۱۲ (Moshir۶۱۲)» در فهرست نرخ‌های بازار اوراق بدهی بورس اوراق بهادار تهران درج شد.

به گفته وی نرخ این اوراق ۲۰ درصد با پرداخت سود علی‌الحساب در دوره‌های ۳ ماهه است.

نوروزی در ادامه با اشاره به اینکه این اوراق به روش ثبت سفارش عرضه می‌شود، توضیح داد: با توجه به عرضه‌ اوراق مذکور به کسر (پایین‌تر از قیمت اسمی) و مدل بازارگردانی پیش‌بینی شده برای آن، نگهداری اوراق مذکور به تناسب بازده قابل توجه بیشتری نسبت به سود علی‌الحساب برای سرمایه‌گذاران فراهم می‌نماید. این مزیت باعث افزایش جذابیت اوراق مذکور می‌شود.

معاون تامین سرمایه سپهر افزود: این شرکت به‌عنوان بازارگردان اوراق مشارکت شهرداری شیراز، مظنه‌های خرید و فروش اوراق را پس از تعیین قیمت در روز گشایش به بورس اوراق بهادار تهران اعلام کرده و از آن طریق به بازار اعلام خواهد شد.