گروه بنگاه‌ها : شرکت مهندسی ساختمان و تاسیسات راه‌آهن (بالاست)، در مجمع عمومی عادی سالانه منتهی به سال ۹۲ مبلغ ۳۷۵ ریال، سود بین سهامداران خود تقسیم کرد. به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت بالاست، ریاست این جلسه برعهده مصطفی از‌گلی، مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری بانک مسکن بود و سیروس جعفری ، نایب رئیس‌ هیات‌مدیره و مدیرعامل شرکت بالاست، گزارشی از عملکرد شرکت در سال ۹۲ را ارائه‌ کرد. نایب رئیس‌ هیات‌مدیره در این گزارش با تاکید بر چشم‌انداز روشن پیش روی شرکت بالاست اعلام کرد: حمایت‌های دولت از صنعت حمل‌و‌نقل ریلی، به شکل قابل توجهی افزایش یافته در این راستا شرکت بالاست نیز در تلاش است با تجهیز و به‌روزرسانی دانش فنی و ماشین‌آلات خود، سهم عمده‌ای از پروژه‌های عمرانی در این حوزه را به خود اختصاص دهد. مهندس جعفری با اشاره به تجارب و پتانسیل‌های بالقوه شرکت مهندسی ساختمان و تاسیسات راه‌آهن گفت: با حمایت‌هایی که مدیرعامل گروه و هماهنگی‌هایی که در هیات‌مدیره شرکت وجود دارد توانسته‌ایم پروژه‌های جذب شده روسازی و زیرسازی را در مسیر خود با سودآوری به پیش ببریم و در آینده نزدیک شاهد خبرهای خوب در‌خصوص جذب پروژه‌های جدید خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت بالاست اظهار کرد: برنامه‌های میان‌مدت و بلندمدت در حال تدوین است که در آن شاهد برنامه‌ریزی و جهت‌گیری‌های مثبتی برای مجموعه هستیم. در حال حاضر بررسی به‌منظور حضور در پروژه‌های متعددی صورت گرفته که با احراز قطعیت آن، مستندات مربوطه در سایت کدال برای اطلاع سهامداران قرار خواهد گرفت.

وی تقویت بازار فروش بالاست و حضور در مناقصات جدید و همچنین نگاه فرامنطقه‌ای و برون مرزی را از جمله برنامه‌های آتی شرکت عنوان کرد و گفت: در حال تشکیل کنسرسیوم با برخی از شرکت‌های صاحب تجربه حضور در کشورهای دیگر هستیم. جعفری تصریح کرد: حمایت و هماهنگی‌های موجود از سوی سهامدار عمده سبب شده تا سود ناخالص شرکت در سال ۹۲ نسبت به سال ۹۱ افزایش قابل توجهی داشته باشد.