تداوم رشد فرابورس - ۸ مهر ۹۲
گروه بورس- کاهش جزئی تعداد و ارزش معاملات در مقایسه با روز شنبه پدیده‌ای بود که بازار فرابورس در دومین روز از هفته جاری شاهد آن بود. معامله‌گران این بازار در شرایطی نظاره‌گر افت قیمت تعدادی از نمادهای این بازار بودند که آن‌سوتر در بورس رشد قیمت‌ها همچنان ادامه دارد. معاملات پرحجم بانک دی، افت قیمت بیمه دی، قرار گرفتن زرین معدن آسیا در زمره پرتقاضاترین نمادهای بازار بخشی از وقایع رخ داده دیروز فرابورس بود.
براساس گزارش «دنیای اقتصاد» روز گذشته فرابورس دادوستد بیش از ۷۹ میلیون اوراق بهادار به ارزش حدود ۹۹۹ میلیارد ریال را در ۲۱ هزار و ۴۰ دفعه معامله ثبت کرد.
در این میان «شتران» با برخورداری از ارزش معاملاتی معادل ۱۸۴ میلیارد ریال در جایگاه نخست قرار گرفت. پتروشیمی جم با معاملات ۱۴۰ میلیارد ریالی و پتروشیمی زاگرس با معاملات ۱۰۱ میلیارد ریالی جایگاه دوم و سوم را به دست آوردند.
در همین حال معاملات ۲۳ میلیون سهمی بانک دی موجب شد پرحجم‌ترین معاملات دیروز فرابورس در این نماد رقم بخورد. ذوب‌آهن با معاملات ۹ میلیون سهمی و پتروشیمی جم با معاملات ۸ میلیون سهمی رتبه‌های بعدی را احراز کردند.
از سوی دیگر بالاست با معاملات ۵ میلیون ریالی و ۴۸۰ سهمی کمترین ارزش و حجم معاملات را به خود نسبت داد. در میان نمادهای دادوستد شده دیروز، زرین معدن آسیا و کویرتایر با ۵ درصد افزایش قیمت بیشترین رشد را دارا شدند. همچنین سبحان دارو، صنعت روی زنگان و بیمه میهن به ترتیب با افزایش قیمت ۹۹/۴، ۹۸/۴ و ۹۷/۴ درصدی بیشترین رشد را پس از زرین معدن آسیا و کویرتایر کسب کردند.
از سوی دیگر بیمه دی با ۰۶/۴ درصد کاهش قیمت به بیشترین افت در میان نمادهای فرابورسی دچار شد.
در جریان دادوستد‌های روز گذشته فرابورس، ۱۱۰ نماد معامله شدند که از این تعداد ۵۷ نماد با کاهش قیمت و ۲۱ نماد با افزایش قیمت روبه‌رو شدند و ۳۲ نماد نیز تغییری را به ثبت نرساندند.
شاخص کل فرابورس، روز گذشته با ۴۱/۵ واحد افزایش به رقم ۶۶/۷۱۳ واحد رسید.