گروه بازار پول: در تازه‌ترین گزارش مرکز تحلیل‌های اقتصادی آمریکا، تولید ناخالص ملی این کشور در سه ماهه آخر سال ۲۰۱۴ میلادی نسبت به سه ماهه پیش از آن به میزان ۶/۲ درصد رشد داشته است. با توجه به رشد ۵ درصدی، ۶/۴ درصدی و منفی ۱/۲ درصدی در سه فصل قبل نسبت به فصول متناظر آنها در سال ۲۰۱۳، تولید ناخالص ملی آمریکا در سال ۲۰۱۴ نسبت به سال قبل از آن به‌طور متوسط ۵/۲ درصد رشد داشته است. این در حالی است که این میزان در سال ۲۰۱۳ معادل ۶/۲ درصد بوده است و در نتیجه رشد اقتصادی آمریکا نسبت به سال قبل تقریباً تغییری نکرده است. این در حالی است که رشد GDP این کشور در فصول دوم و سوم سال ۲۰۱۴ با مقادیر ۶/۴ و ۵ درصد نسبت به فصول قبل از آن نوید تداوم رشد اقتصادی و رسیدن رشد تولید ناخالص آمریکا به بالاترین میزان پس از بحران مالی سال ۲۰۰۹ را می‌داد. همچنین، این کاهش رشد GDP در حالی اتفاق می‌افتد که ارزش شاخص دلار آمریکا در بالاترین سطوح خود در سال‌های اخیر و در سطح بالاتر از ۹۰ است. در واقع،‌ در مقطع فعلی با اینکه ارزش شاخص دلار بیش از هر زمانی در ۱۱ سال اخیر است، اما میزان رشد اقتصادی این کشور همچنان به سطوح بالاتر از ۳ درصد دست نیافته است. این موضوع، با آنکه می‌تواند با توجه به تقویت ارزش دلار حاکی از بهبود وضع اقتصادی آمریکا در کوتاه‌مدت باشد، اما در کنار آن می‌تواند زمینه‌ساز بالارفتن میزان تورم در این کشور باشد. گروه بازار پول: در تازه‌ترین گزارش مرکز تحلیل‌های اقتصادی آمریکا، تولید ناخالص ملی این کشور در سه ماهه آخر سال ۲۰۱۴ میلادی نسبت به سه ماهه پیش از آن به میزان ۶/۲ درصد رشد داشته است. با توجه به رشد ۵ درصدی، ۶/۴ درصدی و منفی ۱/۲ درصدی در سه فصل قبل نسبت به فصول متناظر آنها در سال ۲۰۱۳، تولید ناخالص ملی آمریکا در سال ۲۰۱۴ نسبت به سال قبل از آن به‌طور متوسط ۵/۲ درصد رشد داشته است. این در حالی است که این میزان در سال ۲۰۱۳ معادل ۶/۲ درصد بوده است و در نتیجه رشد اقتصادی آمریکا نسبت به سال قبل تقریباً تغییری نکرده است. این در حالی است که رشد GDP این کشور در فصول دوم و سوم سال ۲۰۱۴ با مقادیر ۶/۴ و ۵ درصد نسبت به فصول قبل از آن نوید تداوم رشد اقتصادی و رسیدن رشد تولید ناخالص آمریکا به بالاترین میزان پس از بحران مالی سال ۲۰۰۹ را می‌داد. همچنین، این کاهش رشد GDP در حالی اتفاق می‌افتد که ارزش شاخص دلار آمریکا در بالاترین سطوح خود در سال‌های اخیر و در سطح بالاتر از ۹۰ است. در واقع،‌ در مقطع فعلی با اینکه ارزش شاخص دلار بیش از هر زمانی در ۱۱ سال اخیر است، اما میزان رشد اقتصادی این کشور همچنان به سطوح بالاتر از ۳ درصد دست نیافته است. این موضوع، با آنکه می‌تواند با توجه به تقویت ارزش دلار حاکی از بهبود وضع اقتصادی آمریکا در کوتاه‌مدت باشد، اما در کنار آن می‌تواند زمینه‌ساز بالارفتن میزان تورم در این کشور باشد.

فعالیت‌های برون‌مرزی بیمه ایران گسترش می‌یابد

گروه بنگاه‌ها: مدیرعامل بیمه ایران گفت:‌ درصدد گسترش فعالیت‌های برون‌مرزی خود بوده و دراین رابطه با کشورهای حوزه خلیج فارس و همسایگان غربی و شرقی جلسات خوبی برگزار کرده‌ایم و در حال توسعه فعالیت‌های بیمه‌ای با این کشورها هستیم. به گزارش روابط عمومی بیمه ایران، محمود امراللهی در نخسیتن همایش تخصصی مسوولان روابط عمومی مدیریت‌ها و شعب بیمه ایران افزود: ‌ما راهبر صنعت بیمه در ایران هستیم و هر گونه تغییر در ارائه خدمات با توجه به فراگیری این مجموعه در کشور با نظر این شرکت انجام می‌شود. رئیس هیات‌مدیره بیمه ایران اضافه کرد: انتظار می‌رود بیمه ایران با در اختیار داشتن کارشناسان فنی مجرب بهترین سرویس‌دهی را درمیان شرکت‌های بیمه‌ای به بیمه‌گذاران و زیان‌دیدگان داشته باشد که نظرسنجی‌ها هم این موضوع را تایید می‌کنند. همچنین در دوره جدید در نظر داریم با ایجاد تغییر در رویه سرویس‌دهی، بالاترین کیفیت درارائه خدمات در بین شرکت‌های بیمه‌ای را به خود اختصاص دهیم و از این طریق ضریب نفوذ بیمه در کشور را افزایش دهیم.

مسابقه طراحی شخصیت

«دانا از نگاه شما»

گروه بنگاه‌ها: شرکت بیمه دانا، به‌منظور بزرگداشت «چهلمین سال فعالیت خود در صنعت بیمه»، مسابقه‌ طراحی شخصیت را با عنوان «دانا از نگاه شما» برگزار می‌کند. به گزارش روابط عمومی بیمه دانا، هدف از برگزاری این فراخوان برگزیدن شخصیتی است که گویای بیمه‌ دانا بوده و بیشترین اقبال عمومی را داشته باشد و بتواند ضمن ایجاد انگیزه برای هنرمندان در راستای توسعه‌ فرهنگ بیمه با اتکا به جذابیت‌های این شخصیت، شیوه‌ای نوین و تاثیرگذار در آموزش فرهنگ بیمه به‌خصوص برای گروه سنی کودک و نوجوان به وجود آورد.

رشد اقتصادی آمریکا کمتر از انتظار