گروه بازار پول: دو هیات خارجی با مسوولان بانک مرکزی دیدار کردند. بنا بر گزارش بانک مرکزی، هیات‌های اماراتی و قزاقستانی در دیدار با رئیس کل بانک مرکزی تفاهم کردند با توجه به توافق ژنو، روابط بانکی را گسترش دهند. بنا بر اعلام سایت رسمی بانک مرکزی، در دیدار اول اعضای اتاق بازرگانی امارات‌متحده عربی با حضور در بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، افق‌های جدید بانکی میان این دو کشور را ترسیم کردند. اعضای هیات اتاق بازرگانی امارات‌متحده عربی و دبی که به دعوت اتاق بازرگانی تهران به ایران سفر کرده بودند، با دکترسیف، رئیس کل‌بانک مرکزی دیدار کرده و به گفت‌و‌گو پرداختند. دکتر سیف در این دیدار ضمن تشکر از مقامات، به‌ویژه رئیس‌کل بانک مرکزی امارات‌متحده عربی درخصوص همکاری‌های دوستانه، شرایط را برای گسترش هرچه بیشتر روابط تجاری و بانکی مهیا دانست.

مقامات امارات‌متحده نیز با اشاره به تشکیل شورای کاری ایران و امارات که در جریان سفر اخیر، مقدمات آن پایه ریزی شد، اظهار امید‌واری کردند تا مسائل و مشکلات تجار برطرف و فرصت‌های بیشتر سرمایه‌گذاری برای طرفین، ایجاد شود.

در دیدار دیگر نیز هیات عالی رتبه از مقامات قزاقستان در ملاقات با رئیس‌کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، راهکار‌های گسترش همکاری‌های فی‌مابین را بررسی کردند.

دو طرف در این ملاقات، افتتاح خط راه‌‌آهن بین دو کشور را ازجمله اقدامات انجام شده دانسته و گسترش روابط بانکی دو کشور را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

همچنین مقرر شد نمایندگان سیستم بانکی ایران با نمایندگان بانک‌های قزاقستان، با توجه به توافقات ژنو، راهکار‌های موجود و پیش‌روی دو کشور را درجهت بسط همکاری‌ها بررسی کنند.