مدیرعامل یک شرکت بیمه‌ای بزرگ با بیان اینکه دولت برای کمک به هزینه‌های مردم برای دریافت الحاقیه شخص ثالث می‌تواند یارانه پرداخت کند، گفت: در این مدت تنها ۱۱ درصد از دارندگان بیمه شخص ثالث برای دریافت الحاقیه مراجعه کرده‌اند.

مدیرعامل یک شرکت بیمه‌ای در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، با اشاره به ابلاغ نرخ‌های جدید بیمه شخص ثالث از اوایل اردیبهشت‌ماه، اظهار کرد: براساس اطلاعات به دست آمده، در این مدت تنها ۱۱ درصد از دارندگان بیمه شخص ثالث برای دریافت الحاقیه مراجعه کرده‌اند.

این مدیرعامل شرکت بیمه‌ای در خصوص تاکید دولت به وزیر اقتصاد برای بازنگری در نرخ بیمه شخص ثالث، گفت: به‌نظر می‌رسد نتیجه بازنگری مجدد، تایید نرخ‌های فعلی باشد؛ زیرا امسال رشد بیمه شخص ثالث ۵/۷ درصد کمتر از نرخ رشد دیه بوده است.

وی با بیان اینکه از سال ۸۳ تاکنون نرخ رشد بیمه شخص ثالث همواره کمتر از رشد نرخ دیه بوده است، تصریح کرد: اگر این بازه زمانی ۹ ساله را بررسی کنیم، متوجه می‌شویم که در این مدت فاصله این دو مولفه بیشتر و بیشتر شده و در صورت ادامه این روند بیمه‌ها امکان پوشش تعهدات خود را نخواهند داشت.

بر اساس این گزارش، افزایش دیه به ۱۵۰ میلیون تومان در ماه‌های عادی و ۲۰۰ میلیون تومان در ماه‌‌های حرام باعث افزایش ۲۵ درصدی حق بیمه شخص ثالث شده است که مبلغ بیمه نامه را برای مردم تا یک‌میلیون تومان افزایش می‌دهد. به‌نظر می‌رسد این افزایش سبب عدم‌استقبال مردم از دریافت الحاقیه بیمه شخص ثالث شده است.