صدور کارت‌های ترکیبی نقدی و اعتباری در موسسه مالی انصار

فاطمه بهادری- موسسه مالی و اعتباری انصار کارت‌های ترکیبی نقدی و اعتباری برای مشتریان صادر می‌کند. این کارت‌ها علاوه‌بر Online بودن Offline نیز هستند. کاظم نراقیان مدیر امور انفورماتیک موسسه مالی و اعتباری انصار ضمن بیان این مطلب گفت: موسسه مالی و اعتباری انصار تنها موسسه‌ای است که از کارت‌هایی استفاده می‌کند که علاوه‌بر نوار مغناطیسی، دارای چیپ هوشمند نیز هست.

وی با بیان اینکه کارت‌های بانکی مورد استفاده در موسسه انصار در دنیا با عنوان اختصاری کارت‌های مالتوس (Multos) شناخته می‌شوند، اظهار داشت: این کارت‌ها قابلیت نصب نرم‌افزار و بهره‌برداری از آن برای چندین کاربرد را دارند.

مدیر امور انفورماتیک موسسه ما لی و اعتباری انصار ادامه داد: متخصصین انفورماتیک در دنیا معتقدند که تا سال ۲۰۱۲ حتی با سوپرکامپیوترها هم نمی‌توان کدهای این کارت‌ها را باز کرد که این نشان‌دهنده امنیت بالای آن است.

وی در‌خصوص دیگر ویژگی‌های کارت‌های بانکی موسسه مالی و اعتباری انصار اظهار داشت: چاپ بارکد انحصاری برای اولین بار بر روی کارت‌های بانکی، کاربرد آسان دیگری برای شناسایی دارندگان انصار کارت فراهم کرده است.

وی ادامه داد: این بار کد به صورت برجسته بر روی کارت چاپ شده و هر کارت منحصرا دارای یک کد شناسایی ویژه به جز شماره اختصاصی کارت است که مشتریان می‌توانند از آن در موارد مختلف به عنوان یک کارت شناسایی ویژه استفاده کنند.

نراقیان با بیان اینکه موسسه مالی و اعتباری انصار دارای ۶۰۰ شعبه و ۵۰۰ دستگاه پایانه فروش (Pos) گفت: این موسسه دارای ۲۵۰ دستگاه خودپرداز است که تا پایان سال آینده به ۵۰۰ دستگاه افزایش می‌یابد. وی ادامه داد: این موسسه بیش از ۱۰میلیون حساب و ۵میلیون مشتری دارد و تاکنون بیش از ۳۰۰هزار قطعه کارت بانکی برای مشتریان صادر کرده است.

وی کارت طلایی، نقره‌ای و سبز را سه کارت صادر شده از سوی موسسه انصار اعلام کرد و گفت: کارت‌های طلایی و نقره‌ای دارای چیپ هوشمند و کارت سوم مانند کارت بانک‌های دیگر مغناطیسی است.

به گفته وی، موسسه مالی و اعتباری انصار برای متقاضیان دریافت انصارکارت، سه حساب جاری، پشتیبان یا سپرده کوتاه‌مدت با نرخ سود ۱۲درصد و حساب سپرده پس‌انداز که همان کیف پول الکترونیکی است را افتتاح می‌کند.

وی ادامه داد: موجودی بیش از یک‌صدهزار تومان در حساب جاری برای پرداخت سود به حساب سپرده سرمایه‌گذاری مشتری منتقل می‌شود. نراقیان با بیان اینکه موسسه مالی و اعتباری انصار اولین موسسه در زمینه استفاده از شبکه (VPN) است، افزود: بیش از ۵۰۰شعبه از این طریق با یکدیگر در ارتباط هستند. این موسسه، خدمات یکپارچه خود را تحت عنوان سیما (سیستم یکپارچه مالی انصار) ارائه می‌دهد.

وی سقف پرداخت روزانه از دستگاه‌های خودپرداز را تا ۴۰۰هزار تومان از دو بخش هوشمند و مغناطیس کارت اعلام کرد و گفت: این موسسه، هر هفته یک یا دو بار، مشتریان خود را از اطلاعات حسابشان مطلع می‌کند تا از هرگونه برداشت و واریزی مطلع شده تا در مواقع سرقت کارت، از این موضوع اطلاع یابند.

وی با تاکید بر اینکه سیستم نرم‌افزاری موسسه انصار مورد تایید بانک مرکزی است گفت:‌ این موسسه پس از اخذ مجوز از بانک مرکزی قادر است ظرف کمتر از ۲۴ ساعت به شبکه شتاب متصل شود. وی ادامه داد: موسسه مالی و اعتباری انصار به عنوان اولین موسسه مالی در کشور دارای کد IIN متعلق به یک سازمان جهانی بر روی انصار کارت‌ها است. این کدها مربوط به سازمان مالی صادرکننده در کشور ها است.

نراقیان با تاکید بر اینکه انصار تنها موسسه‌ای است که در دستگاه‌های خودپردازش از ایران‌چک استفاده می‌کند تصریح کرد: درصد خطای انصار کارت صفر است.

وی با اشاره به اینکه موسسات مالی و اعتباری تا زمانی که بانک نشوند حق استفاده از چک را ندارند گفت: بدین لحاظ موسسه انصار از دستور پرداخت‌هایی استفاده می‌کند که مجهز به کد MICR بوده و امنیت آنها را بالا می‌برند.

وی در ادامه اظهار داشت: موسسه‌ مالی و اعتباری انصار دارای موافقت اصولی از بانک مرکزی بوده و با تامین بسیاری از شروط به زودی از بانک مرکزی مجوز خواهد گرفت.

نراقیان با تاکید بر اینکه موسسه انصار بیشترین میزان وام قرض‌الحسنه را در سه سال گذشته به مشتریان ارائه کرده‌ افزود: ظرف مدت سال‌های ۸۳ و ۸۴ این موسسه ۴۵۰میلیارد تومان یعنی بیش از ۶۰درصد کل تسهیلات خود را وام قرض‌الحسنه پرداخت کرده است.