رشد صعودی تسهیلات پرداختی بانک‌‌ها به‌ همه بخش‌‌های اقتصادی

تسهیلات ارائه شده بانک‌‌ها به همه بخش‌‌های اقتصادی به خصوص بخش‌‌های تولیدی سیر صعودی داشته است. به گزارش سرویس اقتصادی برنا و به نقل از روابط عمومی وزارت اقتصاد و دارایی، سید حمید پورمحمدی، معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی با اشاره به فعالیت و تاسیس بانک قرض‌الحسنه گفت: بانک قرض‌الحسنه با سرمایه اولیه ۱۵میلیارد ریال به صورت نقدی و غیرنقدی با هدف اجرای سیاست‌‌های اصل ۴۴ قانون اساسی و کاهش فعالیت و تصدی دولت و رفع دغدغه، شبهه و حساسیت از عقد قرض‌الحسنه تاسیس شده است و به منظور تامین نیروی انسانی لازم برای آغاز به کار بانک همه موسسین مکلف شدند تعدادی از نیروهای خود را به صورت ماموریت یک ساله یا انتقال دائم در اختیار این بانک قرار دهند. وی گفت: این بانک بر اساس قانون پولی و بانکی کشور و قانون عملیات بانکی بدون ربا و مصوبه هیات وزیران در مورد تشکیل بانک‌‌های قرض‌الحسنه تشکیل شده است.

پورمحمدی در پاسخ به سوالی مبنی بر کاهش سود تسهیلات بانکی عنوان کرد: کاهش سود تسهیلات بانکی جهت سازماندهی تسهیلات دولتی به بخش‌‌های تولیدی لزوما به معنای کاهش یا سیر نزولی تسهیلات ارائه شده بانک‌‌ها نیست و تسهیلات ارائه شده بانک‌‌ها به همه بخش‌‌های اقتصادی به خصوص بخش‌‌های تولیدی سیر صعودی داشته است.

معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌‌های دولتی در خصوص گسترش خدمات بانکداری الکترونیک افزود: بانکداری الکترونیک از ارکان اصلی خدمات الکترونیکی در معماری کلان دولت الکترونیکی است. وی با اشاره به از بین بردن خلق پول بانک‌‌ها گفت: دولت نهم برای از بین بردن خلق پول، ایران چک بانک‌‌ها را حذف و ایران چک بانک مرکزی را جایگزین آن کرده است.