معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، از واریز حق بیمه‌ای تحت عنوان «بیمه آتیه» برای دانش‌آموزان استثنایی خبر داد. سوسن کشاورز در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن اعلام این خبر،‌ گفت: واریز حق بیمه‌ای تحت عنوان بیمه آتیه برای دانش‌آموزان استثنایی از سوی آموزش و پرورش از دو سال گذشته آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

وی تاکید کرد: بیمه آتیه برای مجموع دانش‌آموزان استثنایی در مقاطع تحصیلی مختلف، لحاظ و پرداخت می‌شود. معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در پاسخ به رقم حق بیمه مذکور، این رقم را در مقاطع تحصیلی مختلف متفاوت دانست.

وی افزود: برای دانش‌آموزان استثنایی ابتدایی این رقم، نفری ۱۵هزار تومان، برای دانش‌آموزان استثنایی راهنمایی، نفری ۲۵هزار تومان و برای دانش‌آموزان استثنایی متوسطه، نفری ۳۵هزار تومان است. کشاورز اعلام کرد: این حق بیمه هر چند مدت یک‌بار به حساب دانش‌آموزان واریز می‌شود. وی گفت: برای مثال، ما حق بیمه شش ماهه دوم سال گذشته این دانش‌آموزان را واریز کرده‌ایم.

به گزارش خبرنگار ایسنا، این اظهارات معاون وزیر آموزش و پرورش در حالی به عنوان یکی از اقدامات انجام شده برای دانش‌آموزان استثنایی کشور در دولت نهم اعلام می‌شود که شخص وزیر آموزش و پرورش بارها و بارها در نشست‌های خبری خود اعلام کرده که «واریز حق بیمه برای دانش‌آموزان استثنایی وظیفه آموزش و پرورش نیست و نهادهای دیگر مسوول باید به این حوزه وارد شوند.»