گروه بنگاه‌ها: مجمع عمومی عادی سالانه بانک ملت روز گذشته با حضور صاحبان ۷۷ درصد سهام در محل تالار اندیشه حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.به گزارش «دنیای‌اقتصاد» در این مجمع گزارش عملکرد هیات‌مدیره برای سال مالی منتهی به ۳۰/ ۱۲/ ۱۳۹۵ ازسوی دکتر اخلاقی، مدیرعامل این بانک قرائت شد. پس از آن نماینده سازمان حسابرسی کل کشور به‌عنوان حسابرس مستقل و بازرس قانونی گزارش حسابرسی عملکرد سال مالی ۹۵ را ارائه کرد و دکتر چاووشی مدیر مالی بانک ملت به بندهای مشروط این گزارش پاسخ داد.

براساس اطلاعیه قبلی بانک ملت قرار بود مجمع عمومی فوق‌العاده این بانک نیز با دستور جلسه تعیین دو تن از اعضای هیات‌مدیره برگزار شود که به‌دلیل تاخیر در تایید اسامی اعضای یاد شده از سوی بانک مرکزی به وقت دیگری موکول شد. از مصوبات مهم مجمع عمومی سالانه این بانک می‌توان از تصویب صورت‌های مالی بانک ملت که براساس استانداردهای جدید تهیه شده و به تایید بانک مرکزی رسیده نام برد. همچنین در این مجمع مبلغ ۸۰۰ ریال سود به ازای هر سهم تعیین شد که با تصویب مجمع در بین سهامداران تقسیم نخواهد شد و به حساب زیان انباشته سال‌های گذشته منظور می‌شود. همچنین سازمان حسابرسی بار دیگر به‌عنوان حسابرس مستقل و بازرس قانونی انتخاب شد. در این مجمع روزنامه‌های «دنیای‌اقتصاد» و اطلاعات همچون سال‌های گذشته به‌عنوان روزنامه رسمی این بانک برای سال مالی ۹۶ انتخاب شدند.

براساس گزارش مدیرعامل این بانک، بانک ملت در سال ۹۵ رتبه نخست در بین بانک‌های تجاری به لحاظ مانده منابع و سپرده‌های ارزی را به خود اختصاص داده است. همچنین رتبه نخست بانک‌های تجاری به لحاظ مانده سپرده‌های کوتاه‌مدت نیز به این بانک تعلق گرفته است. براساس این گزارش دارایی‌های مولد بانک ملت در سال ۹۵ نسبت به سال قبل از آن ۳/ ۱۵ درصد رشد داشته است. همچنین در دوره یاد شده رشد سود خالص بانک ملت به ۹۲۳ درصد رسیده است. براساس گزارش هیات‌مدیره، بانک ملت در سال ۹۵ در طرح‌های بزرگ و ملی در زمینه نفت و گاز، پتروشیمی، فولاد، سیمان و نیروگاه مشارکت داشته و همچنین در پروژه‌های سندیکایی و تامین مالی شرکت‌ها و پروژه‌های بزرگ از محل صندوق توسعه ملی و منابع داخلی خود مشارکت کرده است. در سال گذشته ۴۳ میلیون حساب الکترونیک در بانک ملت گشایش یافته و شرکت «به پرداخت» ملت به‌عنوان بازوی این بانک در صنعت پرداخت رتبه نخست در بین شرکت‌های این صنعت را در خاورمیانه کسب کرده است. گزارش عملکرد بانک ملت نشان می‌دهد پیش‌بینی سود هر سهم خالص این بانک برای سال مالی ۹۵ مبلغ ۱۳۳ ریال بوده که نهایتا با تصویب مجمع به ۸۰۰ ریال کاهش یافت و به حساب زیان انباشته سال‌های گذشته منظور شد. طبق آخرین اطلاعات درج شده در گزارش هیات‌مدیره بانک ملت تعداد سهام این بانک ۵۰ میلیارد سهم اعلام شده است.