رئیس‌کل بانک مرکزی از آغاز فاز جدید تعیین تکلیف سپرده‌گذاران تعاونی فرشتگان از امروز ۴ تیر ۱۳۹۶ خبر داد. ولی‌الله سیف در یادداشتی در کانال تلگرامی خود، درباره جزئیات این مرحله از ساماندهی سپرده‌گذاران نوشت: «مرحله سوم از چهارم تیرماه شروع و سپرده‌های تا ۵۰۰ میلیون ریال از طریق ٨٠ شعبه موسسه اعتباری «کاسپین» تعیین تکلیف می‌شوند و بعد از مراجعه و تعیین تکلیف این گروه به‌تدریج تعیین تکلیف سایر سپرده‌گذاران نیز در اولویت قرار می‌گیرد و اعلام خواهد شد.»

سیف تاکید کرده پرداخت‌های حاضر، حکم پرداخت علی‌الحساب را دارد و در صورت تامین منابع ناشی از فروش اموال و دارایی‌ها پس از تکمیل فرآیند شناسایی، طبق قراردادهای سپرده‌گذاری متعاقبا به سپرده‌گذاران تعلق خواهد گرفت. رئیس‌کل بانک مرکزی همچنین این نوید را داد که نماینده‌ای از مردم می‌تواند در هیات تصفیه حضور داشته باشد. او در این باره نوشت: «درخواست‌های واصله از سوی برخی از سپرده‌گذاران مبنی‌بر حضور نماینده‌ای از سوی ایشان در هیات تصفیه نیز در دست پیگیری است و در صورت عدم‌مغایرت قانونی و موافقت مرجع محترم قضایی، اقدام خواهد شد.»

همچنین در این خصوص عضو کمیته ویژه فراکسیون امید مجلس برای رسیدگی به مشکلات موسسات مالی گفت: اعضای این کمیته روز شنبه با ولی‌الله سیف، رئیس‌کل بانک مرکزی درباره حل مشکلات موسسات مالی جلسه داشتند. فاطمه ذوالقدر در گفت‌وگو با «ایرنا» افزود: در این جلسه فاطمه حسینی، محمدرضا تابش، الیاس حضرتی، شهاب‌الدین بی‌مقدار و بنده حضور داشتیم که در آن در مورد چگونگی نظارت بانک مرکزی بر موسسات مالی، آخرین وضعیت چگونگی ادغام موسسات بنام در یک موسسه، آخرین وضعیت کاسپین بحث‌ها و بررسی‌هایی انجام شد و نمایندگان سوالات خود را از رئیس بانک مرکزی مطرح کردند. وی با تاکید بر اینکه این جلسه به درخواست فراکسیون امید و برای رفع ابهام و روشن‌شدن و تعیین تکلیف وضعیت سپرده‌گذاران برخی موسسات مالی انجام گرفت، گفت: این جلسه در محل بانک مرکزی برگزار شد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: رئیس‌کل بانک مرکزی در این جلسه بیان کرد تاکنون سپرده افرادی که ١٠ تا ٢٠ میلیون بوده، به‌تدریج بازگشت داده شده و از فردا قرار است پول افرادی که سپرده آنان ۵۰ میلیون تومان بوده به آنان نیز پرداخت شود. افراد می‌توانند به شعب موسسه کاسپین مراجعه و پول خود را دریافت کنند. وی ادامه داد: سیف در این جلسه بیان کرد که سعی و تلاش بانک مرکزی برای رفع مشکلات در این زمینه در نزدیک‌ترین فرصت است. او همچنین تاکید کرد که اولویت بانک مرکزی حق مردم است و در راستای احقاق حق مردم تلاش می‌کند.