مرکز خدمات فولاد ایران: هفته گذشته بازار جهانی فولاد با بهبودهایی اندک روبه‌رو‌ بود. در ترکیه قراضه وارداتی بهبودهایی داشت، به‌طوری‌که آخرین قیمت قراضه سنگین ۸۰-۲۰ حدود ۲۶۹ دلار در هر تن سی‌اف‌آر ثبت شد که ۴ دلار رشد هفتگی داشت و قراضه خرد شده ۲۷۴ دلار بود. البته فعالیت بازار چندان نبود و باید دید در آینده نزدیک تقاضا به چه سمت می‌رود. در خاور دور نیز در هفته گذشته قراضه چین عرضه شد که فعالان بازار را متعجب ساخت. ویتنام قراضه خلوص پایین چین را در ۲۶۰ دلار در هر تن سی اف آر خریداری کرد. کره نیز قراضه خرد شده چین ۲۶۶ دلار خریداری کرد. این در حالی است که قراضه سنگین ۸۰-۲۰ آمریکا ۲۸۰ دلار در هر تن سی اف آر جنوب شرق آسیا بود.

کره‌ای‌ها علاقه‌ای به قراضه ژاپن نشان ندادند و تنها یک معامله در ۲/ ۲۴۷ دلار در هر تن فوب برای قراضه سنگین کلاس ۲ ژاپن اعلام شد که البته ۹ دلار افت قیمت هفتگی داشت. در تایوان قراضه کانتینری آمریکا ۲۴۳ تا ۲۴۷ دلار بود که تا ۱۰دلار نسبت به هفته ماقبل افت داشته است.در بازار واردات قراضه ترکیه قیمت قراضه آ۳ روسیه ۳ دلار نسبت به پیشنهاد اولیه‌ افت داشته و ۲۵۷ تا ۲۶۰ دلار در هر تن سی‌اف‌آر معامله شد.به گزارش «ایفنا» هفته گذشته در بازار واردات بیلت جنوب شرق آسیا قیمت پیشنهادی ۴۰۰ دلار در هر تن سی اف آر ثبت شد و البته در مواردی بیلت چین در ۳۸۵ تا ۳۹۰ دلار نیز معامله شد. بیلت صادراتی سی‌آی‌اس نیز ۳۸۵ تا ۳۹۰ دلار در هر تن فوب فروخته شد و در ترکیه در ۴۰۰ دلار معامله شده است. بیلت صادراتی چین ۳۹۵ دلار در هر تن فوب در ثبات بود. در بازار داخلی چین بیلت ۳۸۹ دلار هر تن با مالیات بر ارزش افزوده بود که نسبت به اوایل آوریل تا ۶۷ دلار افت داشته است؛ البته تا پایان هفته به ۴۱۴ دلار رسید. در بازار داخلی ترکیه بیلت ۱۰ دلار افت داشت و ۳۹۵ تا ۴۰۵ دلار در هر تن درب کارخانه بدون ۱۸ درصد مالیات بر ارزش افزوده شد.

بیلت صادراتی ترکیه نیز از ۴۰۵ تا ۴۱۰ دلار هر تن فوب به ۳۹۰ تا ۴۰۰ دلار رسید. هفته گذشته صادر‌کننده‌های چینی قیمت پیشنهادی میلگرد را تا ۳۵ دلار بالا بردند و به ۴۰۰ تا ۴۱۵ دلار در هر تن فوب رساندند. قیمت قرارداد میلگرد در بورس شانگهای ۱۸دلار بالا رفت و در بازار نقدی داخلی نیز ۱۲ دلار رشد داشت.متوسط قیمت میلگرد صادراتی سی‌آی‌اس ۴۰۵ تا ۴۲۰ دلار در هر تن فوب دریای سیاه و در ثبات بود. البته خریدارها معتقدند قیمت مورد نظر آنها کمتر از ۴۰۵ دلار است. میلگرد صادراتی ترکیه ۴۲۰ تا ۴۲۵ دلار بود که ۱۰ دلار نسبت به هفته قبل پایین آمده است. در بازار داخلی ترکیه قیمت ۴۳۰ تا ۴۴۵ دلار هر تن درب کارخانه است. در جنوب اروپا قیمت میلگرد دو هفته اخیر ۱۰ تا ۱۵ یورو ارزان‌تر شده در بازار داخلی ۴۲۵ تا ۴۳۰ یورو در هر تن بدون ۲۲درصد مالیات بر ارزش افزوده بوده است. در آلمان میلگرد ۴۸۵ یورو در هر تن درب کارخانه بود. در بازار داخلی آمریکا نیز ۵۹۵ دلار ثبت شد که تغییری نداشت. هفته گذشته ورق گرم صادراتی سی‌آی‌اس ۱۰ دلار افت داشت به ۴۳۰ تا ۴۳۵ دلار در هر تن فوب رسیده است. در چین قیمت پیشنهادی ورق گرم کارخانه‌ها اغلب ۴۲۰ تا ۴۳۵ دلار هر تن فوب بود که ۲۵ دلار نسبت به هفته قبل پایین‌تر آمد. تقاضا به شدت پایین بود و فعلا فروش مقاطع بهتر از ورق است.در شمال اروپا ورق گرم ۵۳۰ یورو هر تن درب کارخانه و در ثبات بود. قیمت پیشنهادی وارداتی نیز ۵ یورو افت داشته ۴۹۳ یورو هر تن سی‌آی‌اف شد. در بازار داخلی آمریکا ورق گرم ۷۱۶ دلار هر تن درب کارخانه و در ثبات بود.