گروه بنگاه‌ها: مدیرعامل بیمه دی تمرکز بر «کنترل هزینه» را راز اصلی موفقیت این شرکت در به انجام رساندن سه مرحله ارتقای توانگری مالی دانست. مجید بختیاری در دیدار با اعضای انجمن خبرنگاران صنعت بیمه درباره برنامه‌های خود در بیمه دی گفت: برون‌سازی و نهادسازی در دستور کار ما قرار گرفت و هزینه‌های عملیات بیمه‌گری را کاهش داد. وی بازسازی ساختمان مرکزی و ایجاد فضایی مناسب برای اجاره و کسب درآمد، افزودن یک طبقه جدید با اخذ مجوزهای قانونی، تعدیل نمایندگانی که عملکرد مناسبی نداشتند، واگذاری بخش بیمه‌های درمان به sos و بررسی خسارات پرداختی ازسوی ارزیابان خسارت را ابزارهایی برای رشد منابع و کاهش هزینه‌های تمام شده بیمه‌گری عنوان کرد. مدیرعامل بیمه دی بودجه سال ۹۵ شرکت را مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: با احتساب ۴۸۰ نفر نیروی انسانی، سرانه حق بیمه به کارکنان بالغ‌بر یک میلیارد تومان است.

بختیاری با بیان اینکه برنامه‌های نظارتی بیمه مرکزی راهگشای بیمه دی بود، ادامه داد: مرحله سوم را با شعار «با شما برای جبران» آغاز کردیم تا هم این نوید را به بیمه‌گذاران جدید بدهیم که برای جبران خسارات در کنار آنها هستیم و هم به بیمه‌گذاران و زیان‌دیدگانی که در گذشته از این شرکت ناراضی بودند این نوید را بدهیم که گذشته را جبران خواهیم کرد.وی با تاکید بر نوآوری در خدمت گفت: بیمه‌نامه‌های جدیدی درحوزه بیمه‌های عمر، مسوولیت و تراکنش‌های بانکی طراحی شده است که به‌زودی به بازار عرضه می‌شود.بختیاری درباره این خدمات جدید یادآور شد: بیمه‌نامه‌های جدید بیمه دی با استفاده از فناوری‌های اطلاعات و در بستر‌ آی‌تی عرضه می‌شود تا دسترسی افراد به خدمات بیمه را تسهیل کند.مدیرعامل بیمه دی با بیان اینکه شرایط انتفاع برای صنعت بیمه مهیا نیست، گفت: وقتی بازده سرمایه‌گذاری در دیگر بخش‌های اقتصادی بالاتر از بازار بیمه است، چرا یک سرمایه‌گذار سهام شرکت‌های بیمه را بخرد؟ بختیاری ادامه داد: هنوز صنعت بیمه درگیر عوارض تحمیلی است که در کنار خروج بخشی از منابع شرکت، اجرای آنها زمان مدیریت را تلف می‌کند؛ چراکه این زمان می‌تواند برای برنامه‌ریزی و اقدامات بهتری صرف شود.وی اظهار کرد: در حالی که شرکت بیمه باید به فکر توسعه بازار و اقدامات پژوهشی برای ارائه محصولات بهینه باشد وقت و نیروی شرکت در بسیاری موارد صرف اموری چون پرداخت به موقع مالیات می‌شود و چه بسا بخش مهمی از نیرو‌های ستادی در شرکت‌های بیمه زمان زیادی را صرف شرکت در جلسات مالیاتی و عوارضی می‌کنند که بدون شک عملیات ناشی از آن اقدامات برای شرکت بیمه هزینه دارد.

او با یادآوری اینکه زمانه تغییرکرده اما برخی بیمه‌گران با تعصب و پافشاری بر ادامه روش‌های سال‌های دور تاکید دارند، گفت: اتفاقا در زمان بروز مشکلات به صراحت می‌گویند: «خیر، در شرکت من این گونه نیست.»مدیرعامل بیمه دی گفت: چرا صنعت بیمه سال‌ها است که دست از چاپ کوپن بیمه شخص ثالث برنداشته است؟ آیا با افزایش تعاملات الکترونیکی و بهره‌مندی از استارت‌آپ‌ها نمی‌توان این کاغذبازی‌ها را کنار گذاشت؟ بختیاری گفت: صنعت بیمه با تغییر و نوآوری در ارائه بیمه‌های اتومبیل می‌تواند هم هزینه‌هایش را کاهش دهد و هم می‌تواند با تقلب‌ها و تخلفات این حوزه مقابله کند. بختیاری در خاتمه از اقدامات شرکت در تامین سلامت کارکنان سخن گفت. او همراه اعضای انجمن خبرنگاران صنعت بیمه از ساختمان مرکزی این شرکت بازدید و برنقش افراد در حفاظت از محیط زیست تاکید کرد.