امیرخسرو فخریان در مراسم چهارمین سالگرد آغاز به‌کار افق کوروش به سهم فروشگاه‌های زنجیره‌ای از شبکه توزیع در تمام اجناس و کالاها اشاره کرد و گفت: سهم این فروشگاه‌ها در حال حاضر ۱۰درصد است که براساس برنامه ششم توسعه سهم این فروشگاه‌ها از شبکه توزیع باید به ٢٠درصد برسد.  وی به نقش فروشگاه‌های زنجیره‌ای در توسعه اقتصادی کشور اشاره کرد و افزود: یکی از بحث‌های مهم در عرضه فروشگاهی سلامت کالا است که به دلیل نظارتی که بر بخش‌های مختلف توزیع صورت می‌گیرد مصرف‌کنندگان می‌توانند از سلامت کالاهای عرضه شده در این فروشگاه‌ها اطمینان لازم را داشته باشند. مدیرعامل فروشگاه‌ افق کوروش تعداد فروشگاه‌های زنجیره‌ای در سطح کشور را ۲ هزار و ۵۰۰ فروشگاه اعلام کرد و افزود: برای هر متر مربع فروشگاه زنجیره‌ای به‌طور معقول ۵ میلیون تومان سرمایه‌گذاری صورت می‌گیرد و اکنون یک میلیون مترمربع فروشگاه زنجیره‌ای در سطح کشور در حال فعالیت است که به ازای هر ۲۵ متر ۱۰ نفر مشغول به کار هستند.

فخریان از ورود فروشگاه زنجیره‌ای افق کوروش به بازار بورس خبر داد و افزود: در حال حاضر کارهای پذیرش آن انجام شده و در صورت اینکه شرایط مهیا باشد، طی هفته‌های آتی وارد بازار بورس و اوراق بهادار خواهیم شد. مدیرعامل فروشگاه افق کوروش بیان کرد: در حال حاضر فروشگاه افق کوروش در سراسر ایران، دارای ۸۰۰ شعبه است که امیدواریم این تعداد تا پایان سال جاری به ۹۰۰ شعبه افزایش پیدا کند. وی به برنامه‌های توسعه‌ای فروشگاه زنجیره‌ای افق کوروش اشاره کرد و گفت: احداث ۴ هزار فروشگاه در هفت سال آینده، مهم‌ترین اولویت ما برای توسعه شرکت است و در آذرماه بزرگ‌ترین فروشگاه این مجموعه با برند «فامیلی» در شهر گنبد افتتاح خواهد شد. فخریان درباره کاهش قیمت کالا در فروشگاه‌های زنجیره‌ای گفت: هیچ تولیدکننده‌ای کالای خود را با زیان ارائه نمی‌دهد اما ممکن است تولیدکننده‌ای که تازه وارد بازار شده، برای معرفی محصولات خود حاشیه سود اندک در نظر گرفته باشد. وی درخصوص پیوستن فروشگاه‌های خُرد و سوپرمارکت‌ها به سیستم فروشگاه‌های زنجیره‌ای، گفت: این آمادگی وجود دارد که مساعدت‌های لازم برای ایجاد فروشگاه‌های فرانچایز (اعطای نمایندگی) به علاقه‌مندان ارائه شود و در چهار ماه گذشته این فروشگاه‌ها با این سیستم وارد چرخه توزیع شدند. رئیس اتحادیه فروشگاه‌های زنجیره‌ای درخصوص شرایط ایجاد این فروشگاه‌ها نیز گفت: متراژ این فروشگاه‌ها باید بیش از ۱۰۰ متر باشد و حتما لازم نیست که مالکیت آن خصوصی باشد اما قیمت عرضه در این فروشگاه‌ها با همان سیستمی است که در سایر فروشگاه‌های زنجیره‌ای ارائه می‌شود.

وی گفت: باشگاه مشتریان یکی از عوامل ارتباطی مهم ما با مشتریان است که با تشویق‌هایی که در آن ارائه می‌شود، مشتری را به آشنایی و افزایش خرید از این فروشگاه‌ها ترغیب می‌کند.