در این نشست که فعالان اقتصادی ایرانی نیز حضور داشتند، دو طرف بر لزوم توسعه همکاری‌های بیشتر در حوزه‌های فرهنگی و اقتصادی تاکید کردند. به اعتقاد ابوالفضل رهنما، مدیرکل اداره اروپا و آمریکای اتاق ایران، باوجود اینکه مکزیک و ایران از نظر جغرافیایی فاصله زیادی با یکدیگر دارند اما امروز روابط مستحکم سیاسی بین آنها حاکم است که می‌تواند نقطه قوتی برای گسترش روابط اقتصادی باشد. وی در ادامه بخش‌های کشاورزی، صنعت نفت و پتروشیمی، تولید قطعات ماشین‌آلات و خودرو، اکتشافات معدنی و خدمات فنی و مهندسی را از جمله فعالیت‌های قابل‌توجه در مکزیک دانست و گفت: ازآنجا که موافقت‌نامه‌های خوبی از گذشته بین ایران و مکزیک وجود دارد، دو کشور می‌توانند به‌صورت گسترده با یکدیگر همکاری داشته باشند و از این فرصت بهره کافی را ببرند.

البته همچنان از نظر مبادلات مالی شرایط مناسبی بین دو کشور وجود ندارد که برای این مساله نیز می‌توان راهکارهای لازم را پیدا کرد. رهنما خاطرنشان کرد: ایران در روابط بین‌المللی خود تنها بر تجارت تکیه نمی‌کند بلکه خواستار گسترش سرمایه‌گذاری‌های مشترک با طرف‌های تجاری خود است. به‌طور حتم این نوع روابط از استحکام و دوام بیشتری برخوردار خواهد بود. آلفونزو زگبه، سفیر مکزیک در ایران نیز با تایید سخنان رهنما مبنی بر لزوم سرمایه‌گذاری‌های مشترک به‌جای تاکید بر تجارت صرف بین دو کشور، تصریح کرد: فعالان اقتصادی مکزیک می‌خواهند با همه ظرفیت‌های ایران آشنا شوند و فقط به فعالیت در پایتخت توجه ندارند. وی بر این باور است که مردم ایران و مکزیک شباهت‌های زیادی با هم دارند اما شناخت آنها از یکدیگر بسیار محدود است و همین مساله مانعی برای توسعه روابط دو کشور است.

زگبه همچنین به تفاهم‌نامه‌های همکاری که بین دانشگاه‌های دو کشور به امضا رسیده است اشاره کرد و گفت: در حال نهایی کردن تفاهم‌نامه‌ای برای حمایت از سرمایه‌گذاری‌های مشترک هستیم. البته در تلاشیم که با امضای تفاهم‌نامه دیگری زمینه نقل‌وانتقالات پولی را نیز مهیا کنیم.