در این دیدار اجرای راهکارهای توسعه مناسبات ایران و اوکراین در زمینه حمل‌ونقل هوایی مورد تاکید قرار گرفت. مقام اوکراینی با مطلوب خواندن روند رشد همکاری‌های دو کشور در زمینه حمل‌ونقل، بر گسترش همکاری بین دو سازمان مسوول در عرصه هوایی تاکید کرد.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری اوکراین همچنین با اشاره به بررسی یادداشت تفاهم همکاری در زمینه حمل‌ونقل هوایی در دستگاه‌های ذی‌ربط نسبت به امضای این سند در سفر ولادیمیر اوملیان وزیر زیرساخت‌های این کشور به ایران در آینده نزدیک ابراز امیدواری کرد. بهشتی‌منفرد و اوملیان همچنین مسائل مربوط به امضای قرارداد همکاری فنی بین سازمان‌های هواپیمایی ایران و اوکراین، افزایش پرواز بین شهرهای مختلف و تبادل هیات‌های مرتبط با این حوزه را بررسی کردند.

اوکراین با بیش از ۶۰۳ هزار کیلومتر مربع مساحت به پایتختی کی‌یف در شرق اروپا هم‌مرز روسیه، بلاروس، لهستان، اسلواکی، مجارستان، رومانی و مولداوی است و همچنین در کناره دریای سیاه و دریای آزوف با موقعیتی راهبردی قرار دارد. اوکراین تا پیش از سال ۱۹۹۱ و فروپاشی شوروی یکی از ۱۵ جمهوری بیشتر توسعه‌یافته این کشور وقت بود و اکنون نیز روابط رو به گسترش سیاسی و اقتصادی با اتحادیه اروپا دارد.