دنیای اقتصاد: مراسم معارفه رئیس کل جدید گمرک با حضور وزیر اقتصاد برگزار شد. در این مراسم، فرود عسگری به‌عنوان رئیس کل گمرک ایران معرفی شد. عسگری که پیش از این سرپرستی گمرک را بر عهده داشته است با طی کردن رده‌های مختلف مدیریتی و از درون مجموعه گمرک به این سمت انتخاب شده است. وی پیش از این تجربه مدیرکلی گمرک چندین استان کشور، مدیرکلی واردات و امور مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و معاون فنی گمرک ایران را در کارنامه خود دارد. وی متولد ۱۳۴۵ و دارای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی است.

مسعود کرباسیان، وزیر امور اقتصادی و دارایی طی سخنانی در این مراسم، با اشاره به‌دستاوردهای چشمگیر گمرک ایران طی دوران دولت یازدهم و بیان اینکه این موفقیت‌ها مرهون زحمات شبانه‌روزی مدیران و کارکنان این سازمان در اقصی نقاط کشور بوده است، تاکید کرد: توقع من این است که این مسیر رو به پیشرفت در گمرک ایران، در دوره جدید هم کماکان و با قدرت دنبال شود.

وزیر اقتصاد با اشاره به برخی مقدمات قانونی فراهم آمده به منظور تسهیل فعالیت‌های گمرک ایران و دستاوردهای پیشین از جمله پیاده‌سازی پنجره تجارت فرامرزی و امکان رصد برخط اقدامات انجام شده توسط دستگاه‌های همکار در فرآیند ورود و صدور کالا تصریح کرد: وظیفه مدیریت جدید مجموعه گمرک، علاوه بر تداوم رویه موفق پیشین، انجام برخی کارهای ناتمام از جمله بحث استقرار دستگاه‌های ایکس‌ری در مبادی ورودی و خروجی است که تا پایان امسال باید ۱۸ دستگاه جدید به مجموعه دستگاه‌های موجود اضافه شود.

وی با بیان اینکه قول‌های داده شده به مردم درباره گمرک، باید عملی شود، تاکید کرد: بحث تحقق درآمدهای پیش‌بینی شده، امسال بسیار جدی است و با هدایت و نظارت صحیح، باید حتما به انجام برسد. کرباسیان ادامه داد: گمرک ایران در برخورد با تخلفات، مسیری را طی کرده که باید با شدت و جدیت دنبال شود.