جی اس ام: امروز می‏خواهیم راهی پیش روی شما بگذاریم تا از اینترنت موبایل روی لپ‌تاپ خود (یا هر دستگاه مجهز به وای‏فای) استفاده کنید و مجبور نباشید دست به دامن صفحه کوچک و نهایتا ۶-۵ اینچی گوشی هوشمند خود شوید.

در همه سیستم‌عامل‏های موبایل (اندروید، iOS و ویندوز فون) امکان اشتراک‏گذاری اینترنت روی سایر دیوایس‏ها در نظر گرفته شده است، اما این قابلیت در ویندوز فون محدودیت‏هایی دارد. در اندروید و iOS شما می‏توانید اینترنت گوشی‏تان را هم از طریق کابل و هم از طریق وای‏فای به اشتراک بگذارید، اما در ویندوز فون اینترنت گوشی را تنها می‏توانید از طریق وای‏فای یا بلوتوث به اشتراک بگذارید و گزینه اتصال کابلی در اختیارتان نیست. همچون بسیاری از کارهای دیگر در ویندوز فون، اشتراک‏گذاری اینترنت هم بسیار ساده است و تنها کافی است به منوی تنظیمات بروید، وارد قسمت Internet Sharing شوید و آن را فعال کنید؛ به همین سادگی! پس از اتصال، می‏توانید تعداد دیوایس‏های متصل به گوشی‏تان را نیز مشاهده کنید و به این ترتیب اگر دیوایس ناآشنایی با گوشی شما متصل شده است، اشتراک‏گذاری را متوقف کنید و رمز را تغییر دهید.

در اینجا همچنین می‏توانید انتخاب کنید که اینترنت را روی وای‏فای به اشتراک بگذارید یا بلوتوث. همچنین بهتر است پیش از اشتراک‏گذاری اینترنت، برای امنیت بیشتر، رمز پیش‏فرض اتصال به اینترنت را، که سیستم عامل برایتان تعیین می‏کند، تغییر دهید. برای این کار کافی است بخش ویرایش را از پایین صفحه انتخاب کنید تا بتوانید هم نام شبکه و هم رمز عبور آن را تغییر دهید. خوب است بدانید برای اشتراک اینترنت گوشی باید دیتای گوشی‏تان فعال باشد و نمی‏توانید اینترنت وای‏فای را که روی گوشی دریافت می‏کنید مجددا به اشتراک بگذارید؛ درواقع فقط می‏توانید دیتای گوشی را به اشتراک بگذارید.