همکاران سیستم: کمبود نیروی کاری متبحر در حوزه IT یکی از بزرگ‌ترین مشکلات کسب‌وکار در سال‌های اخیر بوده است و هم‌اکنون نتایج حاصل از یک بررسی جدید نشان می‌دهد که این مشکل همچنان ادامه دارد.

به گزارش وب‌سایت PCworld، بر اساس گزارشی که Appirio و مرکز تحقیقاتی Wakefield Research منتشر کرده‌اند، کمبود نیروی کاری متبحر در حوزه فناوری اطلاعات همچنان سازمان‌ها را با مشکل مواجه می‌کند.

شرکت Appirio که از ارائه‌دهندگان خدمات سازمانی محسوب می‌شود، از ترویج‌دهندگان «اقتصاد چرخشی» است که در آن متخصصان فناوری می‌توانند به صورت آزاد در شرکت‌های مختلف استخدام شوند. باید توجه داشت برخی از نتایج این بررسی بسیار قابل ملاحظه است. به عنوان مثال، از بین ۲۲ مدیر رده C در کشورهای آمریکا و بریتانیا که در مطالعه حضور داشتند، ۹۰ درصد اعلام کردند که استخدام و حفظ استعدادهای برتر در حوزه فناوری یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های کسب‌و‌کار آنها محسوب می‌شود.

این افراد اعلام کردند که به‌طور میانگین سالانه ۲۵ درصد کارمندان IT آنها موقعیت شغلی خود را ترک می‌کنند. بیش از یک‌سوم بودجه مربوط به بخش منابع انسانی سازمان‌ها هر ساله به استخدام و حفظ نیروهای کاری در بخش IT اختصاص می‌یابد. البته در این زمینه اقتصاد چرخشی کمک چندانی نکرده است.