ثبت خاطرات به شیوه مدرن

دنیای اقتصاد: تا چند سال پیش اکثر افراد اتفاقات روزمره یا خاطراتشان را برای ثبت در دفترچه‌ یاداشتی می‌نوشتند.

با آمدن اینترنت و سرویس‌های مختلف مانند وبلاگ‌ها این شیوه ثبت خاطرات تغییر کرد. حالا هم با وجود شبکه‌های اجتماعی گوناگون دیگر کمتر کسی به فکر نوشتن اتفاقات روزانه یا خاطراتش است. البته این سرویس‌های اینترنتی در کنار تغییر سبک نوشتن یا فراموش شدن دفترچه‌های خاطرات راه‌های نوینی را نیز به کاربرانی که هنوز مایل به ثبت خاطراتشان هستند پیشنهاد می‌دهد.

برای مثال اپلیکیشنی به نام Rove برای کاربران این امکان را فراهم می‌کند تا بدون اینکه حتی یک خط بنویسند، اتفاقات روزانه خود را ثبت کنند. در واقع این اپلیکیشن به صورت خودکار خاطرات شما را ثبت می‌کند. همین که شما از منزل خارج می‌شوید، به مکان‌هایی که سر می‌زنید، با دوستانتان بیرون می‌روید یا عکس می‌گیرید و... همه این فعالیت‌ها به صورت خودکار و به شکل جذابی در این اپ ذخیره می‌شود.

وقتی شب به خانه رسیدید و این اپ را چک کنید، می‌بینید که تمامی کارهایی که در روز انجام داده‌اید به همراه نقشه مسیر‌هایی که رفته‌اید یا عکس‌های مختلف ثبت شده‌ است. حالا اگر تمایل داشته باشید می‌توانید برای همه این عکس‌های ثبت شده یک یادداشت بنویسید و توضیحات دلخواهتان را به آن اضافه کنید. Rove نقش یک دفترچه هوشمند تعاملی را برای شما بازی می‌کند. این اپلیکیشن به صورت رایگان در اختیار کاربران سیستم عامل iOS قرار گرفته است. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص نحوه کار با این اپ می‌توانید به سایت مخصوص آن به آدرس www.roveapp.com سر بزنید.