رایورز: بیش از ۶۰ درصد مدیران اطلاعاتی در کشورهای حوزه خلیج فارس بر این باورند که عملکردها و قابلیت‌های IT با اهداف تعیین شده برای سازمان‌های آنها همسو و هم‌جهت است.

سازمان‌های مستقر در کشورهای حوزه خلیج فارس این روزها تمایل زیادی به استفاده از پلت‌فرم‌های جایگزین دارند و در این راستا استفاده از خدمات پردازش ابری، موبایلی، شبکه‌های اجتماعی و سیستم‌های تحلیل کلان داده‌ها را در اولویت قرار داده‌اند. این اطلاعات را مرکز تحقیقاتی IDC در آخرین گزارش خود منتشر کرد و طی «نشست بررسی مدیران اطلاعاتی منطقه» به‌طور خاص با تمرکز بر مدیران IT در سازمان‌ها، میزان علاقه‌مندی آن به استفاده از نسل جدید پلت‌فرم‌ها را نشان داد.

مرکز تحقیقاتی IDC برای به دست آوردن نتایج مذکور نظرسنجی گسترده‌ای را روی بیش از ۲۰۰ مدیر IT سرشناس در منطقه انجام داد و در پایان اعلام کرد: میزان اثرگذاری آنها برای تجهیز سازمان به نسل جدید خدمات و سرویس‌ها بسیار زیاد است.در این بررسی مشخص شد ۵۰ درصد مدیران اطلاعاتی منطقه از نسل جدید سیستم‌های سازمانی آگاهی کامل دارند و معتقدند که استفاده از آنها می‌تواند فرآیند رسیدن به اهداف تعیین شده را کوتاه کند.