دردسرهای باتری ساعت مچی اپل

ایسنا: طبق برخی از گزارش‏ها ساعت مچی ساخت اپل تنها می‏تواند بین ۵/۲ تا ۴ ساعت به‌طور فعال شارژ نگه دارد و درنتیجه در طول روز نیازمند تجدید شارژ خواهد بود اما گزارش‏های جدید مبنی بر این است که شارژ کامل این ساعت برای ۱۹ ساعت کافی است. اگرچه شرکت اپل اظهار نظر دقیقی درباره زمانی که یک ساعت iWatch می‏تواند شارژ باشد ارائه نکرده‏ است اما اعلام کرده که ساعت‏های این شرکت باید به صورت شبانه شارژ شوند تا در طول روز با مشکل کمبود شارژ مواجه نباشند.

اما طبق گزارش‏هایی که به بررسی این ساعت‏ها پرداخته‌اند، ساعت‏های اپل در صورتی که در حالت آماده‏باش یا ذخیره انرژی قرار داشته‏باشند می‏توانند تا نزدیک به دو تا سه روز شارژ نگه دارند.

براساس گزارش ۹to۵Mac، ساعت‏های اپل در حالت فعال یعنی در صورتی که صفحه نمایش آنها روشن باشد و کاربر با آن فعالیتی را انجام دهد تنها می‏توانند حداقل برای ۵/۲ ساعت و حداکثر برای ۴ ساعت کار کنند.

اما به عقیده کارشناسان شرکت اپل مدت زمان کارآیی باتری iWatch در حالت فعال و غیرفعال تفاوت چندانی با یکدیگر ندارد؛ چراکه در هر صورت این ساعت در حال انجام یکسری وظایف در پیش‏زمینه است.

از سوی دیگر این تخمین‏ها از مدت زمان کارآیی باتری‏های اپل مربوط به سال ۲۰۱۴ می‏شود و ممکن است شرکت اپل در ماه‏های اخیر برای افزایش عمر باتری این ساعت تغییراتی را ایجاد کرده‏باشد.

در مقایسه با ساعت‏های ساخت اپل، ال‌جی G Watch R، موتورولا Moto ۳۶۰ و سونی Smart Watch ۳ همگی می‏توانند بدون هیچ مشکلی در حالت فعال و در اوج استفاده تا ۲۴ ساعت بدون نیاز به شارژ مجدد کار کنند.

بر اساس این گزارش مشکل عمر باتری یکی از مهم‌ترین نگرانی‏های شرکت اپل در مورد ساعت‏هایش است که باعث شده فروش آن را از ۲۰۱۴ به ۲۰۱۵ موکول کند. انتظار می‏رود فروش ساعت‏های ساخت اپل تا مارس ۲۰۱۵ آغاز شود و قیمت پیش‏بینی شده برای این ساعت‏ها نیز ۳۴۹ دلار است.