مایکروسافت DirectX 12  را معرفی کرد

شرکت مایکروسافت قصد دارد در نسخه جدید سیستم‌عامل رایانه‌ای خود موسوم به ویندوز ۱۰، ‌نرم‌افزار گرافیکی خود را نیز به‌روز کند و ویرایش جدید آن را با نام DirectX ۱۲ به دست کاربران برساند. به گزارش رایورز، این شرکت به‌تازگی جزئیات مربوط به سیستم DirectX ۱۲ را منتشر کرد و توضیح داد که این سیستم بیشترین قابلیت‌های گرافیکی را برای صاحبان سیستم‌عامل جدید به ارمغان می‌آورد. تاکنون شایعات فراوانی در مورد نرم‌افزار DirectX ۱۲ منتشر شد و منابع آگاه اخبار متفاوتی را در مورد آن منتشر کردند. اما هم‌اکنون گفته می‌شود که این محصول همراه با ویندوز ۱۰ به دست کاربران می‌رسد.

«فیل اسپنسر»‌ (Phil Spencer) مدیر مرکز توسعه Xbox در شرکت مایکروسافت اعلام کرد که DirectX ۱۲ نسبت به نسخه‌های قبلی قابلیت‌های بیشتری را در خود جا داده است و امکان اجرای پیشرفته‌ترین بازی‌ها را فراهم می‌کند.

او توضیح داد که قابلیت‌های گرافیکی سیستم‌عامل جدید در کنار امکانات DirectX ۱۲ می‌تواند تمام نیازهای کاربران خانگی و حرفه‌ای را برطرف کند.

مایکروسافت اعلام کرد هم‌اکنون همکاری‌های گسترده‌ای را با شرکت‌های سخت‌افزاری آغاز کرده است تا نسل جدید پردازنده‌های گرافیکی با DirectX ۱۲ هماهنگ شوند.