رقابت اپل و گوگل  بر سر هوشمندسازی منازل

خبرگزاری فارس: اپل قصد دارد محصولاتی برای هوشمندسازی منازل موسوم به هوم کیت ارائه دهد که به منظور رقابت با شرکت گوگل طراحی شده و به همین منظور با ترموستات‌های هوشمند خانگی این شرکت سازگاری ندارد. محصولاتی که در قالب این مجموعه طراحی شده‌اند قرار است در بهار و تابستان آینده روانه بازار شوند و برای تنظیم هوشمند دمای اتاق‌های خانه، کنترل میزان مصرف آب و کسب اطلاع از شرایط آب و هوایی و جوی قابل استفاده هستند.

برخی دیگر از ابزار این مجموعه برای مقابله با آتش سوزی، باز و بسته کردن هوشمند درها و پنجره‌ها و حتی مدیریت مصرف برق طراحی شده‌اند. در اکثر ابزار این مجموعه تراشه‌ها و حسگرهایی برای هوشمندسازی آنها کار گذاشته شده است.

کنترل ابزار مذکور با استفاده از گوشی آی‌فون و از طریق بلوتوث و وای‌فای صورت می‌گیرد. همچنین برنامه همراه ویژه‌ای نیز به همین منظور طراحی شده تا به راحتی میان مصرف انرژی و روشنایی خانه، قفل کردن در و پنجره‌ها، حرارت داخل منزل و... کنترل شود.

در حالی که طراحی ابزار هوشمندسازی منازل در میان شرکت‌های فناوری شدت گرفته این نگرانی وجود دارد که امنیت پایین آنها موجب سوءاستفاده هکرها، نقض حریم شخصی افراد و همین‌طور تسهیل آسیب‌زدن به منازل و محیط‌های

کاری شود.