دنیای‌اقتصاد- لایتون یکی از برندهای مطرح در زمینه تولید درایوهای نوری است که محبوبیت زیادی در بازار دارند. این برند برای علاقه‌مندان به کار با اولترابوک‌های فاقد درایو نوری نمونه‌ای اکسترنال به بازار عرضه است که محبوبیت زیادی دارد. این درایو نوری اکسترنال که eTAU۱۰۸ نام دارد مجهز به قابلیت لینک تو تی وی (Link ۲ TV) است. این قابلیت باعث انعطاف‌پذیری بیشتر دی وی دی رایتر می‌شود. به این صورت که آن را به صورت مستقل و بدون نیاز به وسیله‌ای دیگر تبدیل به پخش کنند مالتی‌مدیا (موزیک، ویدئو و عکس) می‌سازد. همچنین این درایو نوری دارای تکنولوژی رایت هوشمند (Smart-Burn) است. این تکنولوژی با استفاده از روش‌های بهینه رایت و مصرف انرژی، اطلاعات را با بالاترین کیفیت روی دیسک‌ها رایت می‌کند.

همچنین تکنولوژی SMART-X بکار رفته در دی وی دی رایتر لایتون eTAU۱۰۸ سرعت رایت را طوری هماهنگ و یکنواخت می‌کند تا به کمترین صدا و لرزش منجر شود. درایو نوری eTAU۱۰۸ قابلیت پشتیبانی از کلیه فرمت‌های CD و DVD را دارد.

درایو نوری اکسترنال لایتون که از رابط usb ۲.۰ استفاده می کند با سیستم‌های عامل ویندوز و لینوکس سازگار است. قیمت در نظر گرفته شده برای این دستگاه در حدود ۱۳۰ هزار تومان است.