عضو کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه اینترنتی با اشاره به رفع فیلتر برخی سایت‌های خبری گفت: رفع فیلتر سایت‌های خبری خارجی ارتباطی با سفر رییس‌جمهور به نیویورک ندارد.
وی در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر با اشاره به انتشار برخی اخبار در زمینه رفع فیلتر سایت‌های خبری و ارتباط آن با سفر چند روز اخیر رییس‌جمهور به نیویورک اظهار کرد: خبری که به صورت گسترده در فضای وب منتشر شده است مربوط به رفع فیلتر برخی سایت‌های خبری خارجی و داخلی و ارتباط آن با زمان حضور رییس‌جمهور در آمریکا است که در این مورد باید بگویم ارتباطی میان رفع فیلتر این سایت‌ها با حضور رییس‌جمهور در نیویورک نیست. این عضو کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه اینترنتی گفت: رفع فیلتر برخی سایت‌های خبری و فرهنگی مربوط به جلسه شماره ۶۲ کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه اینترنتی بوده که در تاریخ ۱۹ تیرماه امسال برگزار شده بود و در این جلسه اعضای کارگروه با توجه به درخواست‌های گسترده رسانه‌ها با رفع فیلتر برخی سایت‌های خبری موافقت کردند.
وی افزود: بر اساس دستور این جلسه برخی سایت‌های خبری از جمله سایت‌های خبری خارجی در تاریخ ۵ مردادماه امسال رفع فیلتر شد و این رفع فیلتر ارتباطی با سفر رییس‌جمهور به کشور آمریکا نداشته و ندارد و مربوط به زمان حال نبوده است.
عضو کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه اینترنتی با تاکید بر اینکه در تمامی جلسات این کارگروه درخواست رفع فیلتر برخی سایت‌ها که حاوی محتوای مجرمانه بوده است بررسی می‌شود، ادامه داد: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته و نظر کارگروه، بسیاری از این سایت‌ها رفع فیلتر می‌شود.