بازار دیجیتال- در حالی‌که سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و رییس اتحادیه لوازم صوتی و تصویری پیشنهاد کاهش مجدد قیمت انواع لوازم صوتی و تصویری را به واردکنندگان این کالا داده‌اند، طی هفته‌های اخیر نرخ انواع لوازم صوتی و تصویری به ویژه انواع تلویزیون تغییری نکرده و همچنان ثابت بوده است.

طبق اعلام فعالان بازار، اگر چه از گوشه و کنار اخباری در رابطه با پیشنهاد وزارت بازرگانی در رابطه با کاهش مجدد قیمت لوازم صوتی و تصویری به گوش می‌رسد، اما به طور رسمی از طرف واردکنندگان چیزی به ما اعلام نشده است و ما نیز تغییری در نرخ کالاهای خود نداده‌ایم.

واردکنندگان نیز معتقدند با توجه به اینکه طی ماه‌های اخیر قیمت لوازم‌صوتی و تصویری بارها و بارها کاهش یافته است، کاهش مجدد قیمت‌ها به هیچ وجه امکان‌پذیر نیست و تنها باعث متضرر شدن واردکنندگان می‌شود.

این در حالی است که ابراهیم درستی، رییس اتحادیه لوازم صوتی و تصویری معتقد است، قیمت انواع تلویزیون طی ماه‌های اخیر متعادل شده و باز هم امکان کاهش قیمت وجود دارد و کاهش مجدد قیمت‌ها نه‌تنها واردکنندگان را متضرر نمی‌کند، بلکه باعث می شود بازار از حالت رکود خارج شود و میزان خرید و فروش لوازم صوتی و تصویری افزایش یابد.

وی همچنین معتقد است، کاهش تعرفه واردات لوازم صوتی و تصویری نیز در این زمینه کمک بزرگی به وارد کنندگان به حساب می‌آید و اگر این خواسته محقق شود، بی‌شک مشکلات بسیاری رفع خواهد شد که هم به نفع مصرف‌کننده و هم واردکننده است.

در این باره واردکنندگان می‌گویند: ما از رییس اتحادیه انتظار حمایت داریم و مطرح شدن پیشنهاد کاهش مجدد قیمت‌ها از سوی رییس اتحادیه نه تنها کمکی به واردکنندگان نمی‌کند، بلکه آنها را متضرر می‌کند.

به هر حال در رابطه با کاهش تعرفه واردات تلویزیون و همچنین کاهش قیمت‌ها نظرات مخالف و موافق بسیاری وجود دارد و به ‌رغم مطرح شدن پیشنهاد کاهش قیمت تلویزیون قیمت‌ها همچنان ثابت است.