دولت افغانستان قصد دارد با مسدود کردن سایت‌های مستهجن، استفاده از اینترنت را کنترل کند.

به گزارش سرویس فن‌آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سخنگوی وزارت ارتباطات افغانستان در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانس پرس اظهار کرده وزارتخانه‌های ارتباطات و اطلاعات در حال بررسی محدودیت‌های دسترسی به اینترنت به دلیل محیط آزاد آن هستند و به طور اساسی محدودیت‌ها شامل هرزه‌نگاری می‌شود؛ زیرا با ارزش‌های اسلامی همخوانی ندارد.

به گفته وی، دولت این کشور در مرحله دوم قصد دارد وب سایت‌های ارائه‌کننده اطلاعات بد به ویژه اطلاعاتی که کودکان را گمراه می‌کنند، محدود کند.

همچنین یکی دیگر از دلایل این محدودیت مقابله با تبلیغات شورشیانی عنوان شده که دولت این کشور را به فراهم سازی دسترسی بدون کنترل به وب سایت‌های مستهجن متهم می‌کنند.

وزارت اطلاعات افغانستان نیز پیش‌نویس قانونی برای تحت پوشش قرار دادن استفاده از اینترنت را که دربرگیرنده این محدودیت‌ها و همچنین ثبت نام دامنه af.می‌شود، تایید کرده است.

اینترنت پس از سال ۲۰۰۱ و براندازی شدن حکومت طالبان به افغانستان آمد. اکنون در حدود۲۰ سرویس دهنده خدمات اینترنتی در این کشور وجود دارد که حدود ۶۰۰‌هزار مشترک دارند.

هزینه اشتراک اینترنت نیز در افغانستان در مقایسه با کشورهای دیگر در این منطقه بالا است؛ اما با راه اندازی مرحله اول از کابل فیبر نوری جدید در هفته آینده، انتظار می‌رود قیمت‌ها پایین بیاید.