بهترین کمپانی دنیا در این لیست مایکروسافت است که جایگاه اول را به خود اختصاص داده است. پس از مایکروسافت اینتل جایگاه دوم را در دست دارد و پس از آن سیسکو در جایگاه سوم قرار گرفته است. کمپانی‌های بزرگ دیگر هم به ترتیب اپل، گوگل، آی‌بی‌ام و تگزاس اینسترومنت هستند که از رتبه چهارم تا رتبه هفتم را گرفته‌اند و در بین ۱۰ کمپانی برتر دیده‌ می‌شوند.

در ادامه این لیست هم برای کامل کردن ۱۰ کمپانی برتر باید به ترتیب به TSMC یا همان کمپانی ساخت نیمه‌هادی‌های تایوان، کمپانی آلمانی SAP و کمپانی اکسنچر اشاره کنیم تا لیست ۱۰کمپانی برتر دنیا کامل شود. ۹۰کمپانی بزرگ دیگر رتبه‌بندی نشده‌اند و فقط نام آنها نوشته شده است. در میان این ۹۰ کمپانی ۲ اسم بزرگ به چشم می‌خورد که یکی آمازون است و دیگری فیس‌بوک که البته بررسی‌های رویترز آنقدر دقیق است که جای هیچ گله‌ای باقی نمی‌گذارد. برای این تقسیم بندی، رویترز از یک الگوریتم پیچیده با ۲۸ فاکتور مهم استفاده کرده است که مواردی مثل کارآیی در هشت بنچ‌مارک، عملکرد مالی، مدیریت و سرمایه‌گذاری‌ها، ریسک‌پذیری و انعطاف، الزامات قانونی، خلاقیت، مسوولیت‌های اجتماعی و فعالیت‌های انسان دوستانه، اثرات زیست محیطی و خوشنامی تنها بخشی از این فاکتورها هستند که به دقت بررسی شده است.

جالب است بدانید این کمپانی‌ها حداقل در سال یک‌ میلیارد دلار درآمد دارند. نکته جالب دیگر این است که دفتر مرکزی ۴۵ درصد از این ۱۰۰ کمپانی در آمریکا قرار دارد. پس از آمریکا هم رقابت بسیار تنگاتنگی میان ژاپن و تایوان وجود دارد زیرا این دو کشور هرکدام ۱۳ کمپانی دارند و به‌صورت مشترک دوم هستند. کشور سوم هم با ۵ سهم هندوستان است. اگر بر اساس قاره هم به این دسته‌بندی نگاه کنیم، قاره آمریکای شمالی با ۴۷ درصد پیشرو است و آسیا با ۳۸ درصد به دنبال آن دوم است. اروپا هم ۱۴درصد سهم دارد و استرالیا هم تنها یک سهم از این بازار را دارد. اما قاره‌ای که از همه بیشتر می‌درخشد آسیا است که حتی اروپا را هم رد کرده و البته این موفقیت را مدیون ژاپن، چین و هند است. برای مثال هلدینگ Tencent اولین کمپانی آسیایی بود که به ارزش بیشتر از ۵۰۰ میلیارد دلار رسید و ارزش آن در ماه نوامبر از فیس‌بوک هم بیشتر شد!