انتشار لیست پر جست‌وجوترین عبارات سال 2017

۲۰۱۷، سال بزرگی برای آی‌فون محسوب می‌شد. اپل آی‌فون ۸ و ۸ پلاس را همزمان با دهمین سالگرد ورود اولین آی‌فون به بازار، معرفی کرد. آی‌فون ۱۰ اسطوره‌ای نیز به همین مناسبت طراحی و معرفی شد که بعد از دو آی‌فون ۸ و ۸ پلاس ودر ماه سپتامبر، پس از ماه‌ها انتظار و شایعه به بازار معرفی شد.

ضمنا تا پیش از معرفی آی‌فون‌های جدید، همه گمان می‌کردند که آی‌فون ۷ اس و ۷ اس پلاس- که به‌عنوان آی‌فون ۸ و ۸ پلاس عرضه شدند- معرفی خواهند شد و کسی از وجود آی‌فون ۱۰ که پیش بینی می‌شد آی‌فون ۸ نام دارد، خبری نداشت. به همین دلیل، عبارت آی‌فون ۸ بیشتر از آی‌فون ۱۰ جست‌وجو شده است.

۵ عبارت برتر سال ۲۰۱۷ در موتور جست‌وجوی گوگل عبارت است از: توفان ایرما-Hurricane Irma، آی‌فون ۸، آی‌فون ۱۰، Matt Lauer، Meghan Markle.

گوگل همچنین عبارت‌های مختلف را در دسته‌های مختلف از جمله انتخابات، بازیگران، خاطرات و ... دسته‌بندی کرد. بخش تکنولوژی نیز، دسته جداگانه‌ای در اختیار داشت که محبوب‌ترین جست‌وجوها در آن به غیر از جایگاه اول و دوم که به آی‌فون اختصاص داشت، عبارت است از Nintendo Switch (شماره ۳)، سامسونگ گلکسی اس ۸ (شماره ۴) و Xbox One X (شماره ۵).

 گوگل علاوه بر پر جست‌وجوترین عبارات کاربران، بیشترین سوالات جست‌وجو شده در گوگل را منتشر کرده است که با «چگونه» آغاز می‌شوند. سوالاتی مانند «چگونه آتش سوزی‌های عظیم در جنگل‌ها آغاز می‌شوند؟»، «چگونه سگمان را هنگام توفان آرام کنیم؟» و دیگر سوالات همگی در وب‌سایت گوگل منتشر شده‌اند.