در حالی که کل بازار این محصولات رشد نسبی را تجربه کرده است، تمایل به خرید ابزارهای پوشیدنی هوشمند (دستگاه‌هایی که امکان اجرای اپلیکیشن‌های دیگر را هم دارند) نسبت به ابزارهای پوشیدنی ساده (دستگاه‌هایی که امکان اجرای اپلیکیشن‌های دیگر را ندارند)‌افزایش پیدا کرده است. «رامون لیاماس» یکی از تحلیلگران موسسه تحقیقاتی IDC در این مورد می‌گوید: «مسیرهای رشد متفاوت برای هر دو دسته محصولی این بازار یعنی ابزارهای پوشیدنی ساده و هوشمند، نشان از تحولی مثبت در این بازار دارد. ابزارهای پوشیدنی ساده و اولیه مانند بسیاری از محصولات شرکت‌های Fitbit، Xiaomi و Huawei، به ایجاد بازار بزرگ ابزارهای پوشیدنی کمک زیادی کردند. با این حال اما با رشد تقاضا و تمایل بازار به سمت دستگاه‌های چند منظوره مانند ساعت‌های هوشمندی که شرکت‌های Apple، Fossil و Samsung عرضه کردند، شرکت‌های تولیدکننده برای کسب فرصت‌های رشد و سهم بیشتر بازار ناچار شدند خودشان را با این روند تطبیق بدهند و سازگار کنند.»

«جیتش عبرانی» یکی دیگر از کارشناسان این موسسه تحقیقاتی معتقد است: «همراه با تغییر روند تقاضا و به دنبال آن عرضه در نوع محصولاتی که در این بازار ارائه می‌شوند، تغییرات دیگری هم در مکان‌هایی که این محصولات را عرضه می‌کنند ایجاد شده است. عرضه‌کنندگان سنتی محصولات تکنولوژی همچنان نقش بزرگی در توزیع این محصولات ایفا می‌کنند، اما شرکت‌هایی مانند Fossil و Movado در حال جلو راندن و افزایش نفوذ شبکه‌های تولید و توزیع کالای مد روز به این بازار هستند. در همین حال معرفی قابلیت جدید ارتباط سلولی و مخابراتی در ساعت‌های اپل و همچنین رابطه قوی شرکت سامسونگ با شرکت‌های مخابراتی هم به افزایش میزان آگاهی کاربران و به دنبال آن افزایش میزان فروش ابزارهای پوشیدنی با کیفیت در این بازار کمک زیادی می‌کند.»

در میان شرکت‌های تولیدکننده بزرگ بازار ابزارهای پوشیدنی دو شرکت Fitbit و Xiaomi توانستند از نظر آماری به‌صورت همزمان جایگاه اول این بازار در فصل سوم سال ۲۰۱۷ را در اختیار بگیرند. این در حالی است که بر اساس آمار منتشر شده از سوی IDC، شرکت بزرگ Fitbit در این فصل شاهد کاهش سالانه ۳۳ درصدی میزان صادرات جهانی خودش بوده، در حالی که این کاهش سالانه برای شرکت Xiaomi تنها ۳/ ۳درصد بوده است. شرکت بزرگ و شناخته شده Garmin که حضور فعالی در این بازار داشته، حالا با کاهش سالانه ۳/ ۳ درصدی میزان صادرات جهانی، در جایگاه پنجمین تولیدکننده پرفروش این بازار قرار گرفته است.  در حالی که اپل سعی دارد همچنان با روندی ثابت سهم خود را از بازار ابزارهای پوشیدنی افزایش دهد، اما باید گفت Huawei با رشد سالانه بیش از ۱۵۶درصدی، برنده بزرگ این فصل بازار است.

بازار دیجیتال