آی‌فون‌های 10 فروخته شده در ایران فعالند؟

سخنگوی طرح رجیستری در آن مصاحبه گفته بود که هیچ ثبت‌سفارشی در مورد آی‌فون ۱۰ انجام نشده و آی‌فون‌های ۱۰ موجود در بازار قاچاق هستند و به همین دلیل سرویس این گوشی طی هفته‌های آینده قطع خواهد شد. هرچند این اظهار نظر بسیاری از کسانی که نسبت به سودجویی برخی فروشندگان آی‌فون ۱۰ منتقد بودن که قیمت‌های بالای ۱۰ میلیون تومان روی دستگاه‌های خود گذاشته بودند را خوشحال کرد اما از طرف دیگر این پرسش را ایجاد کرد که طرح رجیستری چرا فقط روی آی‌فون ۱۰ قرار است اعمال شود، ایجاد تمایز بین آی‌فون ۱۰ و سایر گوشی‌ها تعجب بسیاری را برانگیخت. پیش از این نیز افزایش قیمت گوشی در بازار موبایل و  پیروی اعلام اجرای طرح رجیستری حتی انتقاد وزیر ارتباطات را برانگیخت و او از مردم خواست تا کاهش قیمت فعلا گوشی نخرند. از بازار اما خبر می‌رسد فعلا از محدودیتی برای گوشی‌های فروخته‌شده آی‌فون ۱۰ خبری نیست و دارندگان تعدادی از آی‌فون‌های ۱۰ به آی‌تی ایران گفتند که بدون مشکل از خدمات اپراتورهای موبایل استفاده می‌کنند، هرچند فروشندگان به خریداران تاکید می‌کنند که تضمینی برای فعال بودن و از کار نیفتادن آن در آینده نمی‌دهند.

از سوی دیگر با افزایش تعداد گوشی‌های آی‌فون ۱۰ در بازار از قیمت‌های نجومی ابتدایی خبری نیست و قیمت آی‌فون ۱۰ متعادل‌تر شده است.

قیمت حدودی آی‌فون ۱۰ نسخه ۲۵۶ گیگابایتی در بازار کامپیوتر پایتخت  به گفته یکی از فعالان این بازار هم‌اکنون ۶ میلیون و ۸۰۰ هزارتومان است در حالی که همین نسخه اما با گارانتی یک شرکت واردکننده در یکی از سایت‌های فروش آنلاین ۷ میلیون و ۵۷۵ هزارتومان است.  در همین حال برخی فروشندگان از مبهم بودن فضا و نامشخص بودن موضوع گلایه می‌کنند. محسن بهنامی یک فروشنده، در این زمینه می‌گوید: فروشندگان مدام از طرف مردم  در معرض این سوال هستند که تکلیف این گوشی چه می‌شود؟ آیا می‌توان مسافری آی‌فون ۱۰ وارد کرد؟ آیا آی‌فون‌های مسافری باید هزینه اضافه‌ای پرداخت کنند؟  و هیچ‌کس پاسخ دقیقی برای این سوالات ندارد.