وزیر ارتباطات با تاکید براینکه در این مسیر رشد، مراقبت شرکت‌ها از اعتماد کاربران و محافظت از اطلاعات شخصی آنان ضروری است، خاطرنشان کرد: مردم به کسب وکارهای نوپا اعتماد دارند و با اطمینان از خدمات آنها استفاده می‌کنند لذا حفاظت از این سرمایه اعتماد عمومی و لحاظ کردن روال‌ قانونی برای به خدمت گرفتن افراد مناسب و ایجاد فضای امن برای سفرهای شهری باید به اولویت تبدیل شود. آذری‌جهرمی اضافه کرد: کسب وکارهای نوپای ایرانی اگر می‌خواهند به الگویی از خدمات مناسب تبدیل شوند، باید ضریب و احتمال خطا را به حداقل برسانند و تجربه اتفاقات نامناسب و اشتباهات سرویس‌های مشابه در دیگر کشورها را مدنظر داشته باشند.

هشدار دادستان به اسنپ

همچنین در این رابطه به گزارش میزان، دادستان تهران درباره اقدامات دادستانی در رسیدگی به این پرونده اظهار کرد: مقرر شد سرپرست دادسرای جنایی مدیر اسنپ را احضار کند چراکه آژانس‌ها مجوز دارند و تحت‌نظارت اتحادیه مربوطه هستند، اما درباره اسنپ چنین نظارتی وجود ندارد. جعفری دولت‌آبادی از دستگاه‌های ذی‌ربط خواست مجوز مربوط به فعالیت اسنپ در حوزه حمل و نقل را بررسی و در مورد مستندات و مدارک فعالیت آن توضیح دهند. وی افزود: اسنپ می‌تواند یک ابتکار در دنیای حمل و نقل باشد و حسب اعلام مدیر اسنپ، این تشکیلات دارای ۱۵۰ هزار راننده صرفا در بخش حمل و نقل شهری است.

وی با هشدار به مدیر اسنپ درخصوص تبلیغات این شرکت اعلام کرد: قرار نبود با این‌گونه تبلیغات فریبنده مردم را اغوا کنید، شما چگونه با هلی‌کوپتر مردم را به دل طبیعت می‌برید و موسیقی زنده پخش می‌کنید؟ لذا به مدیر اسنپ هشدار داده می‌شود تا مواظب باشد که فعالیت‌های این شرکت، محملی برای ایجاد ناامنی و ارتکاب جرایم نشود. قرار بر این بود که به مردم خدمت ارائه شود، نه اینکه راننده اسنپ، زنی را به تپه‌ها ببرد و به او تجاوز کند و آن‌گاه با تبلیغات فریبنده و غیرواقعی اسنپ را بزرگ جلوه دهید.