آی‌تی ایران: یک استارت‌آپ دوخت سفارشی لباس آقایان اعلام کرد که قادر است با استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی، لباس‌های سفارشی تولید کند. طبق ادعای شرکت Original Stitch، برنامه هوشمند Bodygram به‌صورت کامپیوتری قادر است اندازه‌های دقیق مشتری را درآورد و آنها را برای دوخت پیراهن‌های دکمه‌دار این شرکت اعمال کند.

شرکت Original Stitch در سال ۲۰۱۵ تاسیس شد و همیشه به مشتریان خود این اطمینان را می‌دهد که محصولات کاملا سفارشی و مخصوص به آنها تحویل می‌دهد. از آنجایی‌که این شرکت یک فروشگاه آنلاین است و همچنین دوخت لباس‌های سفارشی مستلزم اندازه گیری دقیق بدن مشتری است، این کار باید توسط خود مشتری انجام می‌شد که درصد بروز خطا را بالا می‌برد. مدیرعامل این شرکت، Jin Koh می‌گوید: «اندازه‌گیری به روش سنتی احتمال خطای بالایی دارد و ممکن است مشتری به‌دلیل اندازه‌های نا مناسب، از نتیجه کار ناراضی باشد. اما با این طرح جدید، می‌توان میزان رضایت مشتریان و به دنبال آن محبوبیت شرکت را بالا برد.» این شرکت با برنامه «بادیگرام» قادر است لباس‌هایی دقیقا اندازه بدن مشتریان به آنها تحویل دهد. مشتری تنها کافی است یکی از پیراهن‌های قبلی خود را روی زمین پهن کند، یک برگه کاغذ به روی ‌آن بگذارد و بعد با گوشی هوشمند خود یک عکس بگیرد. سیستم این برنامه به همین طریق به اندازه‌ها دسترسی پیدا خواهد کرد.

هدف شرکت Original Stitch این است که مشتریان راحت‌تر قادر باشند پیراهن‌های سفارشی مخصوص خود را خریداری کنند و به علاوه از تجربه خرید آنلاین خود نیز بیشتر لذت ببرند. محصولات این شرکت قاعدتا گران‌قیمت هستند. ارزان‌ترین نمونه پیراهن در این وب‌سایت ۵۰ دلار و بیشتر پیراهن‌ها بیش از ۸۰ دلار قیمت دارند. مشتریان همچنین می‌توانند پارچه دلخواه خود را برای دوخت قسمت‌های مختلف پیراهن انتخاب کنند که بالطبع قیمت سفارش را بالا خواهد برد. طبق گفته Koh، تنها ۳ درصد سفارش‌های انجام شده با استفاده از نرم‌افزار اندازه‌گیری بادیگرام، برگشت خورده‌اند و این در حالی است که در سیستم گذشته این شرکت، ۲۳درصد محصولات به‌دلیل عدم رضایت مشتری به شرکت بازگردانده می‌شدند.