آتش‌سوزی شرکت سامسونگ در چین

آی‌تی ایران: اگر نام SDI سامسونگ آشنا به نظر می‌آید، به این دلیل است که درباره شرکتی صحبت می‌کنیم که ماموریتی ناموفق در ساخت و تولید باتری‌های معیوب گلکسی نوت ۷ را بر عهده داشته است. همانطور که می‌دانید باتری‌ها به دلیل تولید گرمای بیش از حد منفجر و منجر به آتش‌سوزی‌های متعددی می‌شدند و نهایتا شرکت سامسونگ مجبور به فراخوان سراسری این مدل از گوشی‌ها شد و پس از اینکه مشخص شد باتری‌های تولید شده توسط دومین شرکت تولیدکننده باتری‌ها نیز دچار حریق می‌شوند، تولید نوت ۷ به کل متوقف شد.

اما پس از اینکه یکی از کارگاه‌های شرکت SDI در چین دچار آتش‌سوزی شد، این شرکت دوباره خبرساز شد. البته اوضاع آنقدر هم که به نظر می‌رسید وخیم نیست. یکی از سخنگویان شرکت در مصاحبه با خبرگزاری بلومبرگ گفته آتش‌سوزی در بخش ضایعات شرکت بوده و تاثیری روی محصولات کارخانه نداشته است. هنوز دلیل ایجاد آتش‌سوزی و اینکه ارتباطی با باتری‌ها داشته یا نه مشخص نیست اما SDI آن را یک «حریق جزئی» توصیف کرده است. حتی اگر واقعیت این‌طور باشد، با این وجود تصاویر منتشر شده در شبکه اجتماعی چینی Weibo دودهای سیاه در حال برخاستن از داخل کارخانه را نشان می‌دهد.

چند هفته پیش شرکت سامسونگ دو احتمال را دلیل آتش‌سوزی گوشی‌های نوت ۷ اعلام کرده بود. البته سامسونگ اشاره مستقیمی به نام SDI نداشت اما همه می‌دانند که تنها شرکت‌های SDI و ATL وظیفه تولید باتری‌های نوت ۷ را بر عهده داشتند. سامسونگ به‌طور جداگانه اشکالاتی را در باتری‌های هر دو شرکت شناسایی کرده است. شرکت سامسونگ قول اجرای مراحل نظارتی بیشتری جهت تولید باتری‌های سالم‌تر و امن‌تر در محصولات آینده را داده است. قرار است شرکت SDI تهیه بخش اعظمی از پرچمدار بعدی سامسونگ گلکسی اس ۸ را به عهده بگیرد. طبق ادعای بلومبرگ، شرکت SDI مبلغی حدود ۱۲۹ تا ۱۵۰ میلیارد دلار را در بخش اقدامات ایمنی سرمایه‌گذاری کرده است.