فارنت: هنوز تا رونمایی رسمی پرچمدار بعدی اچ‌تی‌سی زمانی زیادی باقی مانده است، اما آنچه مسلم است این است که ‌اچ‌تی‌سی ۱۱ در راه است و براساس شایعاتی که مطرح شده، HTC ۱۱ با صفحه‌نمایش بدون حاشیه، اسنپ‌دراگون ۸۳۵ و باتری غول‌آسا عرضه می‎‌شود. اچ‌تی‌سی با تمام توان خود به تلاش برای باقی‌ ماندن در صنعت موبایل ادامه می‌دهد، گوشی پرچمدار فعلی اچ‌تی‌سی که آن را با نام اچ‌تی‌سی ۱۰ می‌شناسیم به لحاظ فنی گوشی بسیار خوب و تراز اولی است، اما این گوشی آنچنان‌که باید و شاید نتوانست دل طرفداران گوشی‌های پرچمدار را به دست بیاورد تا با فروش بالای خود روحی تازه به جان واحد موبایل اچ‌تی‌سی دمیده شود.

از طرف دیگر اچ‌تی‌سی دست بردار صنعت موبایل نیست و بر اساس شایعات منتشر شده، مراحل طراحی و ساخت اچ‌تی‌سی ۱۱ شروع شده است، بنا بر جدیدترین شایعات منتشرشده، اچ‌تی‌سی ۱۱ از صفحه‌نمایش ۵/ ۵ اینچی بهره می‌برد، این صفحه‌نمایش رزولوشنی برابر با ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل دارد. این‌گونه که پیدا است به لحاظ سخت‌افزاری نیز اچ‌تی‌سی قصد ندارد برای پرچمدار بعدی خود چیزی کم بگذارد و اچ‌تی‌سی ۱۱ از پردازنده هشت هسته‌ای اسنپ‌دراگون ۸۳۵ به همراه جی‌پی‌یو گرافیکی آدرنو ۵۴۰ بهره خواهد برد. جالب اینجا است که ممکن است میزان ۸ گیگابایت رم را در اچ‌تی‌سی ۱۱ شاهد باشیم. این میزان رم بالا، به پرچمدار بعدی اچ‌تی‌سی کمک می‌کند به راحتی از انجام چند کار به صورت همزمان برآید.

اچ‌تی‌سی ۱۱ به لحاظ حافظه داخلی ذخیره‌سازی نیز میزان ۲۵۶ گیگابایت حافظه خواهد داشت و دوربین دوگانه‌ای را در پشت این پرچمدار بعدی اچ‌تی‌سی شاهد خواهیم بود. لنزهای این دوربین‌ها هر دو ۱۲ مگاپیکسل هستند. بر اساس شایعات منتشر شده در قسمت جلوی اچ‌تی‌سی ۱۱ نیز یک دوربین ۸ مگاپیکسلی برای عکس‌های سلفی در نظر گرفته شده است. همان‌گونه که در ابتدا هم اشاره کردیم، به لحاظ باتری هم اچ‌تی‌سی ۱۱ حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت و اچ‌تی‌سی یک باتری ۳۷۰۰ میلی‌آمپری را برای اچ‌تی‌سی ۱۱ در نظر گرفته است. این باتری از فناوری شارژ سریع نسخه ۴.۰ پشتیبانی می‌کند و به لطف این فناوری باتری گوشی به میزان ۲۰ درصد سریع‌تر نسبت به فناوری شارژ سریع نسخه ۳.۰، شارژ می‌شود. در خصوص ویژگی‌های نرم‌افزاری نیز، حضور اندروید نوگت نسخه ۷.۰ به همراه رابط کاربری سنس‌ ۸ را در اچ‌تی‌سی ۱۱ انتظار داریم. پیش‌بینی می‌شود پرچمدار بعدی اچ‌تی‌سی که تا دندان به امکانات سخت‌افزاری مجهز شده است در سال آینده با قیمتی حدود ۶۹۱ دلار روانه بازار شود.