آی‌تی‌ایران: آلمان به تازگی از شرکت تسلا درخواست کرده که واژه راننده خودکار یا همان Autopilot را به دلیل مسائل امنیتی در تبلیغات خودروهای خود به کار نبرند زیرا می‌تواند صاحبان خودروهای تسلا را به اشتباه بیندازد اما شرکت تسلا در جواب این درخواست، با انجام یک نظرسنجی از مشتریان خود، این موضوع را رد و عنوان کرد که بیش از ۹۸ درصد مشتریان خودروهای این شرکت در درک این قابلیت و ویژگی‌های آن مشکلی ندارند. ماه گذشته، وزیر حمل و نقل آلمان، Alexander Dobrindt، به‌طور رسمی از شرکت تسلا درخواست کرد که از این واژه استفاده نکند، وی اذعان کرد که با شنیدن کلمه «راننده خودکار»، رانندگان این نوع از خودروها بدون توجه و تمرکز کافی به مسیر رانندگی، خودرو را به امید این سیستم رها می‌کنند.

شرکت تسلا اما در جواب این مساله اعلام کرد که این سیستم مدت‌ها است که در صنعت هوافضا استفاده می‌شود و در حقیقت این تکنولوژی به نوعی یک مکمل برای رانندگان حساب می‌شود. یکی از سخنگوهای این شرکت اعلام کرد: «درست مانند هواپیما، خلبان اتوماتیک زمانی که فعال می‌شود، به نوعی از حجم کار خلبان می‌کاهد و علاوه بر این امنیت بیشتری نیز نسبت به هدایت دستی تضمین می‌کند، اما به این معنی نیست که خلبان هواپیما را به حال خود رها کند.» شرکت تسلا ادعا می‌کند که با همکاری یک شرکت دیگر از دارندگان خودروهای تسلا در آلمان نظرسنجی به عمل آورده شد تا مشخص شود میزان ادراک از کلمه «راننده خودکار» بین این رانندگان به چه اندازه است. نتایج این نظرسنجی نشان می‌داد که ۹۸ درصد رانندگان می‌دانستند که هنگام فعال کردن گزینه «Auto pilot» همچنان باید به‌طور کاملا هوشیار خودرو و مسیر را در کنترل داشته باشند و آماده عکس‌العمل‌های ناگهانی نیز باشند.

قابلیت «اتو پایلوت» شرکت تسلا در حقیقت یک دستیار رانندگی نیمه اتوماتیک است که برای اولین بار همراه خودروهای سری S معرفی شد و بعدا به دیگر مدل‌های خودرو نیز گسترش پیدا کرد. تمام خودروهای شرکت تسلا که بعد از ماه سپتامبر ۲۰۱۴ تولید شده‌اند، امکان مجهز شدن به این قابلیت را دارند، اما دیگر مشتریانی که می‌خواهند این قابلیت را به خودروی خود اضافه کنند، باید ۳ هزار دلار بپردازند. نسخه ۵ هزار دلاری این سیستم نیز در دسترس است که امکانات پیشرفته تری از ویژگی رانندگی خودکار را ارائه می‌کند. سیستم اتو پایلوت می‌تواند سرعت خودرو را تنظیم کند، فرمان را کنترل کند، خودرو را پارک کند، لاین مسیر را عوض کند که البته راننده باید در تمام مواردهوشیار باشد. اوایل امسال گزارشی از تصادف منجر به فوت یک راننده خودروی مدل S با یک تراکتور منتشر شد که جزئیات حاکی از آن بود که نه سیستم خودکار و نه خود راننده متوجه بدنه سفید تراکتور به دلیل نور زیاد نشدند و به همین دلیل ترمز عمل نکرد و تصادف رخ داد.