دنیای اقتصاد ، شهرری، روح‌الله حسین‌زاده: رئیس شورای اسلامی بخش مرکزی شهرستان ری از کسب رتبه نخست صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر این بخش در تهران خبر داد.

این صندوق با هدف کمک به اقشار کم‌درآمد، کشاورزان و روستاییان در تمام بخش‌های شهرستان‌های کشور در سال ۱۳۸۳ راه‌اندازی شده است.

سیدمهدی حسینی با بیان اینکه صندوق بیمه اجتماعی بخش مرکزی شهرستان ری تاکنون ۱۲ هزار نفر از روستاییان این بخش را تحت پوشش قرار داده است، اظهار کرد: روستاییان، کشاورزان و عشایر می‌توانند با پرداخت سالانه حداقل ۱۵۰ و تا سقف ۳۶۰ هزار تومان از امکانات این صندوق برخوردار شوند.

به گفته وی، برقراری مستمری پیری، مستمری از کارافتادگی و مستمری فوت از این امکانات است که اعضای صندوق به شرط پرداخت حداقل ۱۰ سال حق بیمه می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.

رئیس شورای اسلامی بخش مرکزی شهرستان ری با اشاره به اینکه حق بیمه در این صندوق ۱۵ درصد است، افزود: به منظور حمایت از اقشار آسیب‌پذیر جامعه، ۵ درصد از میزان حق بیمه از سوی متقاضی و ۱۰ درصد باقی‌مانده از سوی دولت پرداخت می‌شود.

روستاییان بخش مرکزی ری می‌توانند برای عضویت در این صندوق به دفتر کارگزاری شماره ۵۷۰۸۲ مستقر در ساختمان شورای اسلامی بخش مرکزی ری واقع در شهرری، میدان شهدای شاملو، نرسیده به ایستگاه مترو شهرری مراجعه کنند.