دنیای اقتصاد، اصفهان: استاندار اصفهان گفت: به‌منظور توسعه صادرات استان و امنیت بیشتر صادرکنندگان، سه شرکت تخصصی صادرات و دفتر نمایندگی ضمانت صادرات در اصفهان راه‌اندازی شده است.

رسول زرگرپور در سی‌امین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان، اظهار کرد: در سال‌های اخیر تعداد شرکت‌های تخصصی در بخش صادرات در استان تنها یک شرکت بود و بدون شک از راهکارهای مدیریت استان افزایش این تعداد شرکت‌ها است. زرگرپور با اشاره به گزارش ارائه شده مبنی بر ثبت و ایجاد سه شرکت دیگر گفت: به‌رغم اینکه این تعداد کافی نیست، ولی شروع خوبی است که بخشی از این مشکلات برطرف شود.

استاندار اصفهان افزود: وظیفه تعامل این شرکت‌ها با دیگر بخش‌ها را اتاق بازرگانی برعهده دارد که در جلسات خود، سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان را به سمت شرکت‌های تخصصی صادراتی هدایت خواهند کرد. وی ضمانت صادرات را موضوع مهمی برای صادرکنندگان اعلام کرد و افزود: صادرکنندگان باید در این زمینه امنیت داشته باشند تا اگر صادرات آنها با ریسک و خطری مواجه شد نگرانی پیش نیاید.

زرگرپور با اشاره به اینکه در اصفهان دفتر نمایندگی ضمانت صادرات وجود نداشت، گفت: ایجاد این دفتر در اصفهان از درخواست‌های صادرکنندگان بود که خوشبختانه این دفتر تشکیل شد و از این پس صادرکنندگان می‌توانند به این دفاتر مراجعه و در خصوص ضمانت صادرات و کاهش ریسک صادرات اقدام کنند.