دنیای اقتصاد، ارومیه، امیررضا علیار: فرماندار خوی از آمادگی لازم برای ارائه خدمات ترانزیتی در مرز رازی- کاپی‌کوی در مرز ایران و ترکیه تا هفته آینده خبر داد. حسین سیوانی‌اصلی در دیدار با والی استان وان ترکیه گفت: در خصوص ترانزیت کالا نیز تشریفات اداری آن در حال انجام بوده و به‌زودی آماده انجام خدمات ترانزیتی از طریق مرز رازی خواهیم بود، به‌طوری‌که عملیات اجرایی تاسیسات پایانه‌ای پیشرفته و مناسب در مرز رازی بعد از فصل سرما آغاز می‌شود.

وی اظهار کرد: برای احداث پایانه مرزی ۵/۴ هکتار برای اجرای تاسیسات اجباری پایانه از قبیل ساختمان اداری گمرک، پایانه تخصیص یافته و ۸ هکتار نیز فضای اختیاری با هدف تامین نیازمندی‌های مسافران و گردشگران از جمله هتل، پمپ‌بنزین، فروشگاه و... در نظر گرفته شده است.

فرماندار خوی با بیان اینکه اهداف تعیین شده در جهت توسعه روابط اقتصادی دو کشور دوست و برادر به میزان ۳۰ میلیارد دلار از طریق روابط و تبادلات مرزی امکان‌پذیر خواهد بود، اظهار کرد: یکی از این مبادی، پایانه مرز رازی است که در آینده نزدیک نیز شاهد انجام عملیات اجرایی جاده خوی - رازی خواهیم بود. سیوانی‌اصل ادامه داد: گام اول به‌منظور رفع موانع و نواقص مرز رازی، آغاز ساخت ۱۲ کیلومتر جاده سه‌بانده از سمت مرز رازی تا روستای حبش طی ماه‌های آینده است و همچنین پیمانکار احداث چهار پل غیرهمسطح جاده قطور که یکی از موانع جدی ترانزیت کالا بوده، مشخص شده و به‌زودی عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.