دنیای اقتصاد، مهدی حسین‌نژاد: هیات تجاری- اقتصادی اتاق بازرگانی ایران به‌عنوان اولین گروه ایرانی همراه سفر رئیس‌جمهور به آذربایجان عصر سه‌شنبه وارد باکو شد. به گزارش «دنیای اقتصاد» از باکو، حسین پیرموذن، رئیس اتاق مشترک ایران و آذربایجان با اشاره به حضور تیم‌های تخصصی و اقتصادی با محوریت چهار استان اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و گیلان از همراهی گروه‌های تخصصی متشکل از مدیران و فعالان تاثیرگذار اقتصادی اتاق ایران و تیم‌هایی از سایر استان‌ها خبر داد و گفت: حضور فعالان اقتصادی و تجار ایرانی در همراهی سفر رئیس‌جمهور نشان از عمق توجه و اراده دو کشور در تعمیق روابط به‌خصوص در مراودات بازرگانی دارد.

وی افزود: این سفر بی‌شک نقطه عطفی در روابط اقتصادی و تجاری دو کشور به‌خصوص در مراودات مرزی دوکشور از طریق گمرکات زمینی بین دو کشور خواهد بود. پیرموذن از، ازسرگیری فعالیت ۲۴ساعته گمرک بیله سوار همزمان با سفر ریاست‌جمهوری و امضای تفاهم با همتای آذری خبر داد و گفت: یکی از نتایج و دستاوردهای مهم این سفر احیای گمرک مرز زمینی بیله سوار و شروع دوباره فعالیت و ترانزیت ۲۴ساعته این مرز است که این موفقیت بی‌شک سرمنشا تحول و رونق اقتصادی و موجب حل مشکلات عدیده‌ای از بازرگانان دو کشور به خصوص بازرگانان استان‌های شمال‌غرب کشور خواهد بود.

پیرموذن اظهار امیدواری کرد: در این سفر با امضای پروتکل‌های همکاری مابین دو کشور دوست و همسایه زمینه‌های همکاری بیشتر و رفع برخی مشکلات موجود بر سر راه فعالان اقتصادی، سرمایه‌گذاران و تجار دو کشور فراهم آید. رئیس اتاق مشترک ایران و آذربایجان تصریح کرد: تسهیل و حل مشکل روادید برای تجار و بازرگانان ایرانی، تامین و تضمین پوشش بیمه‌ای مناسب و برقراری امکان مراودات بانکی از خواسته‌های تجار ایرانی است. وی اظهار امیدواری کرد که با تعامل دوطرف گام‌های عملی در رفع موانع همکاری دو کشور حاصل آید.