دنیای اقتصاد-کرج-رسول باقری: شهردار کرج پیشرفت 20 درصدی قطارشهری کرج طی یک سال و نیم گذشته را با توجه به میزان پیشرفت این طرح طی سال‌های پیش از آن بسیار خوب عنوان کرد و گفت: شهرداری پرداخت کامل100 میلیارد تومان اعتبار مصوب شورای شهر را در سال جاری صورت خواهد داد.
به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری کرج، سیدعلی آقازاده در مراسم بهره‌برداری از فاز یک ساختمان قطار شهری کرج و حومه اظهار کرد: حدود سه سال پیش طبق آمار مشاور طرح که به تایید کارشناسان نیز رسید، پیشرفت این طرح تنها ۱۳ درصد بود. مدتی طرح قفل شد و بنا به اختلافاتی که در بحث اجرا با پیمانکار به وجود آمده بود،‌ اجرای طرح عملا تعطیل ماند. وی این افزایش کمی در پیشرفت طرح را با توجه به کمبودهای شدید در حوزه مالی و اعتباری سازمان دانست و ادامه داد: راه‌اندازی هفت کیلومتر باقیمانده در
خط ۲ نیازمند مبلغی حدود ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار است که با توجه به محدودیت‌های دولت احتمال تزریق مبلغ مذکور به طرح بسیار بعید است.
شهردار فعلی کرج بر همراهی و همکاری شورای اسلامی شهر در ادامه طرح قطار شهری تاکید کرد و گفت: شهرداری طبق مصوبه دوره سوم شورای اسلامی شهر نسبت به تزریق ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار به قطارشهری کرج موظف شد که تاکنون ۲۰ میلیارد تومان از این مبلغ پرداخت شده است.
وی خاطرنشان کرد: شهرداری خود را نسبت به پرداخت این مبلغ متعهد دانسته و امیدواریم با توجه به اقدامات صورت گرفته، تا پایان سال جاری بتوانیم مبلغ تعهد شده را در اختیار قطارشهری قرار دهیم.
آقازاده در ادامه به افتتاح ساختمان قطارشهری کرج واقع در شهرک اداری اشاره و بیان کرد: این سازمان همواره میزبان میهمانان خارجی است و استقرار نیروها و کارمندان در ساختمان سابق مجموعه که از نظر فنی ساختمانی
غیر استاندارد و بسیار قدیمی بود،‌ به هیچ روی از جلوه مناسبی برخوردار نبود.
وی تصریح کرد: بر همین اساس تهیه و طراحی ساختمان فوق که از بنایی بسیار مقاوم و مناسب برخوردار است، در دستور کار شهرداری کرج قرار گرفت.