دنیای‌اقتصاد - اصفهان - فرزانه احمدی: اتاق اصفهان برای پیگیری مسائل حقوقی بازرگانان و فعالان اقتصادی کمیته حقوقی تشکیل می‌دهد. نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان در جلسه کمیسیون پشتیبانی اتاق بازرگانی اصفهان با اعلام این خبر اظهار کرد: بازنگری قوانین جاری مرتبط با تجارت یکی از اهداف تشکیل این کمیته است. عبدالوهاب سهل آبادی تصریح کرد: تقویت بخش مشاوران امور مالیاتی، بیمه تامین اجتماعی، کار و امور اجتماعی در اتاق بازرگانی اصفهان از برنامه‌های اصلی کمیسیون پشتیبانی است.

وی ادامه داد: ارائه مشاوره قبل از تنظیم قراردادهای تجاری می‌تواند از بروز مسائل و مشکلات جلوگیری کند. وی اطلاع‌رسانی مسائل حقوقی وقوع یافته در عرصه تجارت به سایر فعالان را از دیگر فعالیت‌های این کمیته برشمرد.

رییس مرکز داوری اتاق اصفهان نیز از وجود ۳ هزار و ۵۰۰ وکیل حقوق در استان خبر داد و گفت: از این تعداد تنها ۱۵ نفر به صورت تخصصی در موضوع تجارت بین‌الملل فعالیت می‌کنند.

کامران پورجوهری خواستار گسترش مشاوره عمومی حقوقی در مورد قراردادهای خارجی به اعضای اتاق شد و اضافه کرد: بیشتر مسایلی که امروز برای بازرگانان در تعاملات خارجی به وجود می‌آید می‌تواند به عنوان نمونه به سایر فعالان اقتصادی اطلاع‌رسانی شود. وی خواستار تقویت مرکز داوری اتاق شد و گفت: فعالان اقتصادی می‌توانند در تنظیم قراردادهای تجاری خود مرکز داوری را در صورت بروز دعاوی معرفی و از ظرفیت‌های این مرکز استفاده کنند.