دنیای اقتصاد - شرق استان تهران - محمد فرخی: مدیرعامل منطقه ویژه گردشگری طلا و جواهر رودهن از ایجاد هزار واحد صنعتی طلا و جواهر در رودهن خبر داد. رحیم پرنیان اظهار کرد: در این هزار واحد صنعتی تعداد قابل توجهی از افراد منطقه و حتی خارج از منطقه صاحب شغلی پایدار می‏شوند و علاوه بر آن فعالان بومی در صنعت تولید انواع و اقسام محصولات طلا و جواهر و سایر حوزه‏های کارآفرینی نیز از مواهب آن بهره‏مند می‏شوند.

پرنیان اضافه کرد: در حال حاضر تعداد قابل توجهی از علاقه‏مندان بومی در دوره‏های آموزشی طلا و جواهر شرکت کرده و آموزش‏های مقدماتی را فرا گرفته‏اند.

مدیرعامل طرح منطقه ویژه گردشگری طلا و جواهر رودهن با بیان اینکه این سایت مرکزی برای توسعه همزمان دو صنعت مهم و ارزآور توریسم و طلا و جواهر است، تصریح کرد: در این مجموعه عظیم در حال تاسیس، رشد و ترقی در دو حوزه گردشگری و صنعت دیده می‏شود.

به گفته پرنیان اگر امکاناتی مناسب در کشور وجود داشته باشد بسیاری از کالاهای قاچاق راهی به داخل پیدا نمی‏کنند و به نوعی به طور عملی با این فاجعه اقتصادی مقابله می‏شود.

مدیرعامل طرح منطقه ویژه گردشگری طلا و جواهر رودهن از کارآفرینان و افرادی که توانایی بالایی در ایده‏پردازی در سرمایه‏گذاری دارند خواست تا با کمک یکدیگر به توسعه اشتغال در کشور بپردازند.

وی تصریح کرد: چینی‏ها خواستار مستقر شدن صنایع دستی ایران در این کشور هستند؛ چرا باید کشوری مانند چین این ایده‏ها را از ما بگیرد؟

پرنیان اضافه کرد: ما سنگ‏ها را از دل کوه‏های ایران استخراج می‏کنیم تا بتوانیم در کشور اشتغالزایی کنیم و فرهنگ کار را بیش از پیش رواج دهیم.

مدیرعامل طرح منطقه ویژه گردشگری طلا و جواهر رودهن افزود: اگر با لطف خداوند کار و اشتغال در کشور ایجاد شود سعادت در جامعه حاکم می‏شود.

ایجاد ۲۰ هزار فرصت شغلی

مدیرعامل طرح منطقه ویژه گردشگری طلا و جواهر رودهن در ادامه از ایجاد ۲۰ هزار فرصت شغلی با تشکیل یک هزار واحد صنعتی در شهر طلا و جواهر رودهن خبر داد.

پرنیان اظهار کرد: ما به‏ راحتی با پتانسیل‏های آموزشی و اجرایی می‏توانیم تحول بزرگی را در این منطقه ایجاد کنیم.

وی افزود: به طور مشخص در حال حاضر طرح احداث یک هزار واحد کارگاهی در شهر طلا و جواهر رودهن پیش‏بینی شده است.

پرنیان اضافه کرد: با وجود این میزان واحد نمونه صنایع دستی شهر رودهن می‏تواند به قطب صنایع دستی ایران تبدیل

شود.

مدیرعامل طرح منطقه ویژه گردشگری طلا و جواهر رودهن از اختصاص زمینی به مساحت ۱۰۰ هکتار به طرح‏های توسعه امور گردشگری در این سایت خبر داد.

وی تصریح کرد: از ۱۳۰ هکتار اراضی شهر طلا و جواهر رودهن، ۲۵ هکتار برای صنایع دستی و کارگاه‏های صنعتی تخصصی در نظر گرفته شده است.

پرنیان اضافه کرد: مابقی این زمین برای منطقه ویژه گردشگری این سایت نظیر هتل‏ها و مراکز تفرجگاهی در نظر گرفته می‏شود.

مدیرعامل طرح منطقه ویژه گردشگری طلا و جواهر رودهن با اشاره به قابلیت‏های کارآفرینی در این طرح خاطرنشان کرد: کارگاه‌های صنعتی تنها در بخش صنایع دستی می‏توانند نزدیک به ۲۰ هزار نفر را به لحاظ کارآفرینی پوشش دهند.