استاندار تصریح کرد: پس از دستور رئیس‌جمهوری و مصوبه دولت درخصوص مشکلات فاضلاب و آب شرب استان، اراده دولت برای حل این مشکلات قوی است. به رغم مشکلات مالی شدیدی که دولت امسال و سال آینده با آن مواجه است، اما اعتبار لازم برای حل مشکل آب شرب و فاضلاب خوزستان در نظر گرفته شده است.شریعتی اظهار کرد: در این زمینه دولت امسال اعتبار مورد نیاز برای حل مشکلات فاضلاب و آب شرب استان را اختصاص داده و اعتبارات مورد نیاز برای سال آینده را نیز پیش‌بینی کرده است.استاندار اظهار کرد: امسال برای اصلاح شبکه‌های آب استان، ۳۰۰میلیارد تومان به کل استان اختصاص داده شده که حدود ۵۵ میلیارد تومان آن برای اهواز است. همچنین حدود ۳۰۰میلیارد تومان نیز برای شبکه‌های فاضلاب استان اختصاص داده شده که ۶۰میلیارد تومان آن به فاضلاب اهواز اختصاص پیدا کرده است.

 شریعتی خاطرنشان کرد: تفاهم‌نامه‌ای نیز در زمینه فاضلاب اهواز به ارزش ۵۴ میلیارد تومان با وزارت نفت منعقد شده و امیدواریم اقدامات اساسی برای حل مشکلات اهواز، کارون، حمیدیه و باوی انجام شود.مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اهواز نیز با بیان اینکه انشعاب‌های غیرمجاز مشکلات آب و فاضلاب اهواز را بسیار حاد کرده است، گفت: حدود ۴۰هزار انشعاب غیرمجاز در اهواز داریم که بسیار آزاردهنده است و باعث شده هیچ‌گونه مدیریتی را روی مصرف آب نداشته باشیم.  فردوس کریمی اظهار کرد: طول شبکه و انشعابات طرح جمع‌آوری و انشعابات فاضلاب خانگی در منطقه کوی آل صافی و چهارصددستگاه، حدود ۲۵ کیلومتر و با اعتبار حدود ۴میلیارد و ۳۰۰میلیون تومان از محل تسهیلات نفت اجرایی می‌شود.

 وی افزود: شرکت آبفای اهواز، تسهیلات نفت را به مراکز توسعه‌نیافته یا کمتر توسعه یافته اختصاص داده و در آن بخش‌ها در حال هزینه‌کرد است. این طرح‌ها شامل ۱۴ طرح هستند و تا کنون ۱۰طرح از آن اجرایی شده است و تا دو هفته آینده سایر طرح‌ها نیز اجرایی خواهند شد.  مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اهواز تصریح کرد: امیدواریم به مرحله‌ای برسیم که تمام تحولات در بخش فاضلاب آن‌طور که مردم انتظار دارند، رقم بخورد.   کریمی اظهار کرد: در هفته‌های آینده نیز طرح‌های دیگری در سایر مناطق آغاز خواهند شد و انتظار داریم مردم نیز در این زمینه کمک کنند. اگر سختی‌هایی در تردد مردم به وجود می‌آید، همان‌طور که تاکنون همکاری داشته‌اند، این بار نیز برای توسعه زیرساخت‌ها همکاری لازم را داشته باشند تا بتوانیم این طرح‌ها را تکمیل کنیم.