دنیای اقتصاد - اهواز - محمد علاف‌پور: استاندار خوزستان گفت: برنامه داریم تا محور سوسنگرد - بستان به سمت چزابه را چهار خطه کنیم تا این محور از اهواز به سمت چزابه چهارخطه و بزرگراه شود.غلامرضا شریعتی با بیان اینکه از سال گذشته روند اجرای کار در محور بستان آغاز شده است، اظهار کرد: در یک قطعه از این محور که کمربندی سوسنگرد است دو پیمانکار به‌صورت همزمان در حال کار هستند و قول داده‌اند تا پیش از آغاز اربعین، کارشان به اتمام برسد.

وی افزود: پیمانکاران در بخش دیگری از این محور یعنی از سوسنگرد تا بردیه در حال کار هستند و مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد؛ همچنین ۱۱ کیلومتر از مسیر بردیه به سمت بستان نیاز است تا پیمانکار آن تعیین تکلیف و روند اجرای آن به سرعت آغاز شود. استاندار خوزستان تصریح کرد: از بستان به سمت چزابه نیز ۳کیلومتر از مسیر باقی مانده است که به سرعت در حال انجام است و باید تا پیش از اربعین به اتمام برسد.شریعتی اظهار کرد: جاده قدیم بستان نیز که پس از احداث جاده جدید بدون استفاده مانده بود، قرار است بازسازی و بهسازی شود و یک لاین آن مورد استفاده قرار گیرد.وی گفت: از جاده نفت به سمت پایانه مرزی، ۸ کیلومتر مسیر است که پیمانکاران اکنون در حال کار هستند و تاکید بر آن است که تلاش شود تا این مسیر نیز پیش از اربعین به اتمام برسد.

استاندار خوزستان ادامه داد: جاده‌ای که معروف به جاده نفت است و پارکینگ نیز در آن قرار دارد و سال گذشته در مراسم اربعین، گلوگاه مسیر و محل جدی ترافیک بود، اکنون برنامه شش خطه شدن آن را داریم. اکنون پیش از آغاز اربعین این جاده را چهارخطه می‌کنیم تا مساله ترافیک حل شود و دو خط دیگر را پس از اربعین اجرا خواهیم کرد. وی افزود: جاده عبدالخان به سمت چزابه نیز یکی از مسیرهای ورودی است که در گذشته در آن مشکلاتی وجود داشت اما اکنون بازسازی و بهسازی شده است و پنج کیلومتر از آن نیاز به آسفالت دارد. شریعتی اظهار کرد: برنامه داریم جاده سوسنگرد - بستان به سمت چزابه را چهارخطه کنیم تا این محور از اهواز به سمت چزابه چهارخطه و بزرگراه شود. استاندار خوزستان در زمینه تصویب اعتبار آزادراه اهواز - ایذه به لردگان خاطرنشان کرد: اعتبار این آزادراه تصویب نشده است اما در حال جذب سرمایه‌گذار هستیم.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان نیز از تکمیل ۲۰ کیلومتر از کمربندی بستان تا پیش از آغاز اربعین خبر داد. منوچهر رحمانی اظهار کرد: سال گذشته برای ۴۰ کیلومتر از کمربندی بستان حدود ۷۲ میلیارد تومان هزینه کردیم و سال جاری نیز براساس برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته، قرار است ۲۰ کیلومتر دیگر از این کمربندی را اجرایی کنیم. وی افزود: اعتبار در نظر گرفته شده برای اجرای این ۲۰ کیلومتر حدود ۵۰ میلیارد تومان است و امیدواریم تا پیش از آغاز اربعین این مسیر از این کمربندی اجرایی شود.رحمانی در زمینه اشتغال‌زایی این طرح گفت: این ۲۰ کیلومتر با همکاری هفت پیمانکار و با اشتغال‌زایی ۲۰۰ نفر در حال اجرا است.