دنیای اقتصاد - اهواز - محمد علاف‌پور: مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خوزستان گفت: برای نگهداری جاده‌های فعلی این استان ۱۲ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.مسعود مصدقی افزود: با تامین و هزینه‌کرد این اعتبار در خوزستان جاده‌های این استان از وضعیت منفی خارج شده و به وضعیت مناسبی از نظر حمل‌ونقل خواهند رسید، این درحالی است که خوزستان به احداث ۲ هزار کیلومتر جاده جدید نیاز دارد.

وی مجموع راه‌های استان را ۱۴ هزار کیلومتر اعلام کرد و گفت: هشت هزار کیلومتر از جاده‌های خوزستان روستایی است که نیاز به نگهداری دارند. مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خوزستان با بیان اینکه کمبود اعتبار مانع توسعه جاده‌ها در این استان شده است افزود: وجود هفت بندر، حجم زیادی از واردات و صادرات و نیز ۲۰ درصد ترافیک سنگین کشور، خوزستان را از نظر زیر ساخت جاده در جایگاه مهمی قرار داده است. مصدقی افزود: درحالی‌که خوزستان استان ششم کشور از نظر توسعه جاده است اما از نظر حمل‌ونقل، رتبه نخست را در کشور دارد از این رو تناسبی در بهره‌برداری از جاده و ساخت جاده در این استان وجود ندارد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خوزستان همچنین از نصب دوربین کنترل سرعت از پل زال اندیمشک تا دهدز به طول ۴۵۰ کیلومتر خبر داد و گفت: در هر ۲۰ تا ۲۵ کیلومتر از این مسیر دوربین نصب خواهد شد ضمن اینکه فاز اول این طرح با نصب ۳۱ دستگاه دوربین پارسال افتتاح شد. مصدقی افزود: این اقدام به‌منظور کنترل سرعت خودروها برای جلوگیری از بروز حوادث رانندگی است.مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان در ادامه با بیان اینکه شهرستان شوش با قرار گرفتن در مسیر کریدور شمال- جنوب دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی در بخش کشاورزی، گردشگری و مذهبی است، گفت: شوش از شهرهای خوزستان است که از نظر حجم راه‌ها مقام سوم یا چهارم را در استان دارد هرچند بخش زیادی از جاده‌های شوش روستایی است.