دنیای اقتصاد - تبریز - رامین نیک‌رفتار: شهردار تبریز با تاکید بر ضرورت اتمام فرآیند استفاده از تسهیلات فاینانس خارجی برای خط ۲ متروی این شهر گفت: این خط با تزریق‌‌ ۴۲۰ میلیون دلار فاینانس خارجی شتاب می‌گیرد.

صادق نجفی در دیدار با نمایندگان ارشد بانک چینی و کنسرسیوم فاینانس افزود: خط دوم مترو تبریز از طولانی‌ترین خطوط مترو کشور است که با تزریق‌های مالی انجام شده و حدود ۵/ ۴ کیلومتر از عملیات عمرانی آن در حال اتمام است. وی با اشاره به اینکه شهرداری تبریز، توسعه و تجهیز مترو را با اجرای راهبردهای اقتصادی متفاوت در پیش گرفته است، اظهار کرد: فرآیند اخذ فاینانس خارجی در کشور ما بسیار پیچیده است و نیازمند اخذ مجوزهای متعدد از مبادی مختلف قانونی و طی مراحل مختلفی است. شهردار تبریز یادآوری کرد: این مهم برای خط ۲ مترو تبریز از حدود ۲ سال قبل آغار شده و پس از طی مسیر مربوطه به مراحل پایانی خود نزدیک شده است.

نجفی ادامه داد: بیش از ۳۵۰ طرح در فهرست سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های فنی و اقتصادی ایران قرار دارد که از این تعداد، طرح خط ۲ مترو تبریز در اولویت‌های نخست قرار دارد و این طرح از این نظر بین سازمان‌های قطار شهری کشور به‌عنوان پیشرو شناخته می‌شود. وی گفت: با اتمام این فرآیند مبلغ ۴۲۰ میلیون دلار به طرح خط ۲ تزریق مالی می‌شود و راه‌اندازی مرحله اول خط ۲ قطار شهری تبریز به طول ۱۰ کیلومتر تامین می‌شود.